Intensywna promocja Polski na rynku rosyjskim
Początek jesieni to czas, w którym Polska Organizacja Turystyczna rozpoczyna intensywne działania promujące turystykę zimową w Polsce. Sezon takich kampanii otworzyła seria warsztatów turystycznych z rosyjską branżą turystyczną.
Pierwsze prezentacje i spotkania zostały zrealizowane w trzech miastach syberyjskich: Nizhnievartovsku, Surgucie i Khanty Mantyjsku. To element współpracy w ramach grupy wyszehradzkiej. Wybór miast nie był przypadkowy. Ich mieszkańcy, ze względu na wydobycie ropy naftowej w tym rejonie, dysponują większymi niż przeciętna w kraju dochodami. W trakcie spotkań przedstawiciele narodowych organizacji turystycznych z krajów Grupy Wyszehradzkiej, w tym POT, przedstawili najważniejsze atrakcje turystyczne. Po ich zakończeniu odbyła się sesja spotkań i rozmów indywidualnych z biurami podróży. We wszystkich spotkaniach wzięło udział ponad 80 touroperatorów, a pytania dotyczyły przede wszystkim możliwości uzyskania wizy, dostępności komunikacyjnej i głównych atrakcji turystycznych naszych miast.
Kolejna seria spotkań odbyła się w Irkutsku , Krasnojarsku i Nowosybirsku. To duże miasta, które generują znaczący odsetek ruchu turystycznego z Rosji. Spotkania z przedstawicielami rosyjskiej branży turystycznej miały charakter warsztatowy. W ich ramach przedstawiciele moskiewskiego ośrodka POT przedstawiali zarówno ogólne informacje o Polsce, ale także szczegółowo wyjaśniali wszelkie wątpliwości oraz prezentowali bogatą ofertę produktów turystycznych w Polsce.
Przedstawiciele Polskiej Organizacji Turystycznej zachęcali również uczestników warsztatów do udziału w kolejnym naszym projekcie – Akademii Online. To platforma szkoleniowa o sześciu wybranych zimowych kurortach Polski - Zakopanem, Krynicy, Szczyrku Wiśle, Szklarskiej Porębie i Karpaczu. Po przyswojeniu informacji o każdym z zimowych kurortów uczestnik przechodzi test. W przypadku pomyślnego jego wyniku na koniec może otrzymać certyfikat ze znajomości "zimowej" Polski. W listopadzie, zagraniczny ośrodek POT w Moskwie wybierze najlepszych kursantów, którzy pojadą na study tour do regionu śląskiego.
Poza warsztatami kierowanymi do branży, Polska Organizacja Turystyczna prowadzi także działania promocyjne kierowane do konsumentów. Od pierwsze dnia października, przez dwa tygodnie realizowana jest kampania promocyjna w radiu Romantika, emitowanym w Moskwie i obwodzie moskiewskim, którego dzienne audytorium szacuje się na ćwierć miliona osób. Głównymi słuchaczami radia Romantika są kobiety (66 proc.), w wieku 20 - 40 lat, z wyższym wykształceniem i ponad przeciętnymi dochodami. Radio posiada swoje konta także w mediach społecznościowych: Vkontakte (340 tys. fanów), Facebook (5 tys. fanów) oraz Instagram (4 tys. fanów).
W ramach akcji kilkakrotnie w ciągu każdego dnia opowiadamy o turystyce zimowej w południowej Polsce, a dodatkowo na stronie internetowej radia prowadzony jest konkurs dla słuchaczy. Do wygrania m.in. pobyty w dwóch hotelach w Polsce.
Od początku listopada wystartuje zaś nasza odsłonowa kampania zasięgowa. Kierowana będzie do Rosjan, który poszukują ofert wyjazdowych do największych miast naszych konkurentów, m.in: Pragi, Budapesztu i Bratysławy. Osoby te zobaczą zachętę do wyjazdu do czterech polskich: Gdańska, Warszawy, Krakowa i Wrocławia w okresie świąteczno-noworocznym. Zasięg kampanii to blisko milion pokazów. Kampania zostanie skoordynowana z przeprowadzeniem na Facebooku konkursu o tematyce zimowej.