Instagramerzy z USA promują Polskę
Obecność na Instagramie to bardzo ważna forma współczesnej promocji turystyki. Zdjęcia publikowane przez szeroko zasięgowych influencerów trafiają do młodych, ciekawych świata osób, dla których podróże często mają większą wartość niż tzw. życiowa stabilizacja. To argumenty, które przekonują, że warto inwestować w tę grupę.
Mimo młodego wieku autorzy blogów i kont w mediach społecznościowych to najczęściej profesjonaliści, prezentujący bardzo wysoki poziom artystyczny wykonywanych przez siebie zdjęć i filmów. Większość twórców posiada kilka kont w różnych mediach społecznościowych (Youtube, Instagram, Facebook lub Twitter), dzięki czemu ich publikacje, kilkoma kanałami, trafiają do różnych grup odbiorców. Influencerzy umiejętnie budują wokół siebie grupę lojalnych widzów, z którymi łączą ich silne relacje i zainteresowania. Rekomendacja influencera przynosi realne efekty i często jest bardziej skuteczna niż wysokobudżetowa kampania reklamowa.
Badania Influencer Marketing Hub pokazują, że 84 proc. marketerów ocenia działania z influencerami jako efektywne.
Z raportu Nielsen wynika, że kampanie marketingowe przeprowadzone z ich udziałem generują średnio ponad sześciokrotny zwrot z każdego zainwestowanego dolara. Z kolei według analizy Forbes influencerzy są skuteczniejsi niż celebryci – są bardziej wiarygodni, lepiej rozumieją rzeczywistość swojej publiczności i kreują osobisty przekaz.