Innowacyjna kampania POT na rynku brytyjskim
Polska Organizacja Turystyczna rozpoczęła w Wielkiej Brytanii jedną z najbardziej innowacyjnych kampanii marketingowych, realizowaną za pomocą systemu SmartAds i telewizji Sky. Filmowy spot z polską ofertą turystyczną trafi do specjalnie wyselekcjonowanych grup odbiorców.
Po technologię SmartAds sięgają największe marki na rynku brytyjskim, do których dołączyła Polska Organizacja Turystyczna. W ramach kampanii powstał specjalnie nakręcony spot reklamowy, dostosowany do odbiorców z rynku brytyjskiego. POT promuje w nim pełną ofertę turystyczną Polski: wyjazdy weekendowe, wyjazdy w góry, nad morze, a także jarmarki świąteczne, wykorzystując przy tym narracje i ikonografie używaną na platformach społecznościowych. Hasłem przewodnim jest: Poland. More than a destination.
System SmartAds pozwala na wyświetlenie reklamy telewizyjnej do określonej grupy docelowej wybieranej na podstawie takich zmiennych jak: wiek, miejsce zamieszkania, wielkość budżetu wydawanego na podróże zagraniczne w Europie oraz wielkość gospodarstwa domowego. Reklama jest wyświetlana tylko w czasie, kiedy dany odbiorca ma włączony odbiornik telewizyjny. Wyświetlenia spotu liczone są tylko wtedy, gdy zostanie on obejrzany przynajmniej w 85 proc.
Największą nowością tego typu promocji jest możliwość pomiaru ruchu z reklamy na stronę www.poland.travel. Jest to wykonalne dzięki zastosowaniu tagów SmartAds, które mierzą ile osób, po obejrzeniu reklamy, odwiedziło naszą globalną witrynę turystyczną i - tym samym - zapoznało się z ofertą turystyczną Polski. Takie rozwiązanie nie jest możliwe w klasycznej reklamie telewizyjnej, która nie daje informacji na temat zachowań konsumentów po obejrzeniu materiału reklamowego.