Holendrzy odkrywają Łódź
Dziennikarze (dzienniki BDU, magazyn Herenhuis i portal Puur op Reis) odwiedzili nie tylko historyczne atrakcje miasta jak Pałac Poznańskiego, Manufakturę czy ulicę Piotrkowską, ale także Centrum Nauki , Art Inkubator i Park Ocalałych. Holendrzy wybrali się także na wycieczkę na rowerach do Księżego Młyna. Pobyt gości z Holandii zaplanowany został podczas trwającego w maju Lódź Design Festival, aby dziennikarze odkryli ofertę i talent młodych polskich projektantów. Najlepiej odczucia dziennikarzy po podróży oddał Jurgen Hillaert, reprezentujący dzienniki BDU. -Łódź to zaskakujące wspaniałe miasto, prawdziwy eye-opener, fantastyczne połączenie historii z nowoczesnością i w pełni zasługuje na odkrycie przez holenderskiego turystę. Po tej wizycie z entuzjazmem poznam także inne destynacje w Polsce - ocenił.
W ślad po dziennikarzach do Łodzi przybyła ekipa telewizyjna popularnego programu o podróżach 3opReis (Troje w podróży). Posiadająca w Holandii bardzo wielu fanów prezenterka programu Geraldine Kemper podczas podróży pociągiem przez Europę (pociągiem, gdyż bardziej ekologicznie) odkrywa atrakcyjne miejsca będące alternatywą dla dużych i powszechnie znanych destynacji. Na jej trasie w Polsce znalazły się Łódź oraz region zachodniopomorski.
Twórcy programu stawiają Lódź jako przykład jednego z miast europejskich, w których postindustrialne dziedzictwo z sukcesem posłużyło transformacji miasta w destynację tak bardzo atrakcyjną dla turystów. To właśnie połączenie zabytków przeszłości z pulsującym życiem i młodością designem oraz nowoczesnością wywołuje wśród osób odwiedzających miasto niezapomniane wrażenia. Ekipa telewizyjna nie zapomniała także o Łódzkiej Szkoły Filmowej – nic dziwnego, podobnie jak wcześniej dziennikarzom, gościny udzielił im klimatyczny hotel Stare Kino, nawiązujący wystrojem wnętrz do historii polskiego I światowego kina.
Po wizycie w Łodzi nadszedł czas na zapoznawanie się z zabytkami Szczecina a później na wycieczki w przyrodę, za miasto, oraz na spokojny wieczór przy ognisku pod rybacką chatą. Dwa różne miejsca, dwa różne nastroje.
Intensywna promocja turystycznych atrakcji Łodzi na rynku holenderskim zaczęła się rok wcześniej i jak widać przyniosła szybkie efekty. Branża łódzka zdopingowana przez Regionalne Biuro Województwa Łódzkiego w Brukseli w styczniu 2018 roku po raz pierwszy uczestniczyła w największych targach turystycznych na terenie Holandii (targi Vakantiebeurs) oraz w marcu w targach turystyki rowerowo-wędrownej Fiets & Wandelbeurs. Spotkała się także z holenderską branżą turystyczną na warsztatach MICE w Amsterdamie.
Trendy w turystyce z Królestwa Niderlandów wskazują, iż konsumenci znudzeni są już odwiedzaniem najbardziej znanych destynacji i poszukują pomysłów na inspirujące city trips, z dala od turystyki masowej. Dodatkowym impulsem wzmagającym to zainteresowanie było uzyskanie przez Łódź drugiego miejsca w prestiżowym rankingu magazynu Lonely Planet, jako BEST VALUE DESTINATION2019.