Holenderska branża zwiększa sprzedaż polskiej oferty
Rok 2016 okazał się bardzo dobry dla rozwoju kontaktów branżowych pomiędzy Polską i Holandią. Już w połowie roku, wiodący touroperator TUI Nederland poszerzył swoją ofertę hotelową i wycieczkową w stolicy Małopolski. Jest to efekt współpracy z ZOPOT Amsterdam i Urzędem Miasta Krakowa, które wsparły poszukiwania nowych partnerów branżowych i sfinansowały wybrane elementy pobytu dyrekcji TUI w Krakowie.
Dzięki tym działaniom i wzrostowi sprzedaży city trip do Krakowa z Holandii, TUI podjął decyzję o zorganizowanie swojej dorocznej podróży szkoleniowej właśnie do Krakowa. W efekcie, w grudniu 2016 roku do Krakowa poleciało 170 agentów i pracowników touroperatora. Podróż ta zrealizowana została z budżetu TUI, przy wsparciu finansowym i merytorycznym ZOPOT i Urzędu Miasta Krakowa. Przeszkolenie tak dużej grupy bardzo szybko przyniosło konkretne efekty. Jak poinformował nas city product manager z TUI, na przestrzeni 2 ostatnich miesięcy sprzedaż zimowych pobytów w Krakowie podwoiła się, zauważono także szybki wzrost sprzedaży oferty letniej.
Kolejna duża podróż dla holenderskiej branży organizowana przez ZOPOT Amsterdam przy udziale Krakowa i MOT to wyjazd szkoleniowy do Krakowa i Małopolski grupy 42 samodzielnych agentów podróży ze stowarzyszenia Personal Touch Travel. Zwiększoną sprzedaż wyjazdów turystycznych do Polski zauważa większość holenderskiej branży. Popularność Krakowa, wzmocniona czwartą z rzędu nagrodą konsumentów z portalu Zoover jako najlepszego europejskiego city trip (9,1 punkta na 10), oraz bezpośrednie połączenia lotnicze (KLM, Transavia, WizzAir, RyanAir) zachęcają touroperatorów do poszukiwania pomysłów na kolejne atrakcyjne city trip. I tak zapowiedź otworzenia przez KLM bezpośredniego połączenia z Amsterdamu do Gdańska w bieżącym roku natychmiast wywołała żywe zainteresowanie branży.
W planach Zagranicznego Ośrodka POT w Amsterdamie na 2017 rok ważne miejsce zajmuje kontynuacja działań skierowanych do holenderskiej branży (planowana jest współpraca min. z Thomas Cook, De Jong Intra, Sunair Vakanties). W projektach wykorzystane zostaną zarówno wiedza ośrodka jak i ogarniająca Holandię moda na Kraków, którą nasi partnerzy z Polski, w szczególności miasta posiadające bezpośrednie połączenia lotnicze z Holandią mogą z powodzeniem wykorzystać do promocji swoich destynacji.