Hokej na lodzie dołącza do Promocji Polski Poprzez Sport
W poniedziałek 25 września w Izbie Pamięci Miejskiej Hali Lodowej w Nowym Targu odbyła się konferencja prasowa, podczas której wiceminister sportu i turystyki Andrzej Gut-Mostowy, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej Marcin Różycki oraz prezes Polskiego Związku Hokeja na Lodzie Mirosław Minkina i wiceprezes Polskiego Związku Hokeja na Lodzie Marta Zawadzka poinformowali o rozpoczętej współpracy.
Szeroki wachlarz możliwości promocyjnych przez sport
Wydarzenia sportowe i wizerunek sportowców to szeroki wachlarz możliwości promocyjnych, które pozwalają dotrzeć do kibiców i turystów na wiele sposobów – nie tylko podczas meczu, ale również poprzez relacje i komunikaty w mediach przed jego rozpoczęciem oraz po zakończeniu.
– Promowanie turystyczne Polski poprzez zawodników i reprezentacje hokeja na lodzie to ważny element dalszego budowania popularności tej dyscypliny. Stwarza to dodatkowe możliwości wsparcia hokeja na lodzie przez następne lata, co w połączeniu z sukcesami sportowymi, działaniami środowiska i PZHL pozwoli hokejowi na lodzie na stałe pozostać w gronie ulubionych dyscyplin Polaków – mówił podczas konferencji w Nowym Targu Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki.
Wzbudzanie silnych emocji
Poprzez wzbudzanie niezwykle silnych emocji sport stanowi znakomity nośnik przekazu medialnego oraz narzędzie promocyjne.
– Obserwowane przez tysiące widzów zmagania drużyn dają duże możliwości do tego, aby zaprezentować Polskę piękną, z bogatą historią, tradycją, dziedzictwem, rozwiniętą infrastrukturą, oferującą wysoką jakość i standardy usług w korzystnej cenie, a przede wszystkim gościnną. Wierzę, że projekt promujący nasz kraj poprzez hasło i portal „Poland.Travel” zintensyfikuje nasze dotychczasowe działania i z jednej strony przyczyni się do finalizacji trudnego procesu odbudowy turystyki przyjazdowej, a z drugiej wpłynie na wzrost pozycji oraz roli państwa na arenie międzynarodowej – zaznaczał Marcin Różycki, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Reprezentacja będzie coraz silniejsza
Podstawą rozpoczętej współpracy POT z PZHL są występy drużyny TAURON Metropolia Silesia w EWHL. W weekend na inaugurację rozgrywek, reprezentacja Polski kobiet, która występuje w Europejskiej Lidze Hokeja Kobiet pod szyldem TAURON Metropolia Silesia, rozegrała dwumecz z włoskim EVB Eagles South Tyrol.
– W EWHL Polki rywalizują z topowymi europejskimi zespołami. W ten sposób nasza kadra narodowa nabiera doświadczenia, rozwija się i rośnie w siłę – mówiła Marta Zawadzka, wiceprezes PZHL, członek zarządu Międzynarodowej Federacji Hokeja na Lodzie (IIHF).
Kolejna ważna umowa polskiego hokeja
– Cieszy mnie to, że z polskim hokejem związał się kolejny bardzo ważny partner. Dyscyplina rozwija się sportowo i marketingowo. W tym roku męska reprezentacja awansowała do mistrzostw świata elity i w 2024 roku zagra z najlepszym drużynami globu w Czechach. Hokejowe Orlice również osiągają coraz lepsze wyniki; w kwietniu w IIHF Mistrzostwach Świata Dywizji IB Kobiet zajęły drugie miejsce – podkreślał Mirosław Minkina, prezes PZHL.
Polka w drużynie gwiazd EWHL
Drużyna TAURON Metropolia Silesia zadebiutowała w rozgrywkach European Women's Hockey League w sezonie 2019/2020. Wtedy też do drużyny gwiazd ligi EWHL została wybrana Karolina Późniewska, napastniczka Metropolii, która jest kapitanką zespołu.