Gdańsk i Pomorze w belgijskim radiu
W sezonie letnim radiostacja VivaCité nadaje audycje turystyczną „La Grande Evasion”. Dziennikarze wraz z redaktor popularnego portalu podróżniczego „Journal de l’Evasion” prezentują każdorazowo inny kierunek, opowiadając o zabytkach, atrakcjach i anegdotach wybranego miasta czy regionu. Reportaż uzupełniają relacje słuchaczy, którzy dzielą się swoimi wrażeniami z podróży lub planami na wakacje. Smaczku całości dodaje konkurs, w którym nagrodą jest pobyt w prezentowanej destynacji.
W dniu Święta Narodowego Królestwa Belgii, 21 lipca, bohaterem audycji były Gdańsk i Pomorze, a nagrodą w konkursie – wspaniały pobyt w hotelu Radisson Hotel and Suites w centrum Gdańska wraz z przelotem z Belgii.
Partnerem akcji była Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, która współpracowała ze sponsorem nagrody i dostarczyła materiał do trzech obszernych artykułów na portalu Journal de l’Evasion”, które uzupełniają radiową kampanię, zwiększając dodatkowo jej zasięg i treść. Artykuły prezentują Gdańsk jako fascynującą, pełną różnych klimatów destynację city trip i Pomorze, krainę pięknej przyrody, wspaniałej kuchni i bogatej oferty turystyki aktywnej, będącej idealną destynacją na kilkudniowy roadtrip z Belgii.
W ramach audycji dyrektor Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Brukseli Dominika Szulc podzieliła się ze słuchaczami ciekawostkami z Trójmiasta i regionu. Nie zabrakło porad praktycznych jak zaplanować swój pobyt na Pomorzu oraz kilku dobrych adresów gastronomicznych. Wywiad był też dobrą okazją do przedstawienia słuchaczom aktualnej sytuacji w Polsce w kontekście wojny na Ukrainie. Informacja, że w Polsce można spędzić bezpieczne i udane wakacje jest obecnie najważniejszym elementem promocji Polski w Belgii.
Zwyciężczyni konkursu, Carinne, to Belgijka z okolic Mons, której dziadkowie pochodzą właśnie z Gdańska. Jednak ani ona, ani je mąż nigdy nie byli w Polsce, więc wygrana pozwoli parze odkryć miasto ich przodków.
Zasięg projektu szacuje się na ponad pół miliona odbiorców.