Gdańsk bohaterem Festiwalu Kultury Polskiej „Corso Polonia” we Włoszech
„Złoto Gdańska. Podążając za „złotą nicią”. Podróż do stolicy Pomorza” to tytuł imprezy promocyjnej, którą Polska Organizacja Turystyczna zorganizowała we współpracy z Instytutem Polskim w Rzymie 13 czerwca.
Impreza została zorganizowana w ramach XVII edycji Festiwalu Kultury Polskiej „Corso Polonia”, który w tym roku poświęcony był miastu Gdańsk, nawiązując do trzydziestolecia przemian demokratycznych w Polsce i osiemdziesięciolecia wybuchu II Wojny Światowej. - Ideą imprezy było zaprezentowanie atrakcyjności turystycznej Gdańska według „złotego” klucza kolorystycznego, odnoszącego do charakterystycznych lokalnych produktów, takich jak bursztyn, Goldwasser czy piwa regionalne. Kolor złoty był tu nicią łączącą narrację, a także metaforą odrodzenia, historycznej świetności i bogactwa stolicy Pomorza - tłumaczy p.o. dyrektora ZOPOT w Rzymie Barbara Minczewa.
Impreza została zorganizowana przy wsparciu ze strony Urzędu Miasta Gdańsk i Gdańskiej Organizacji Turystycznej, która dostarczyła Goldwassery i piwa jopejskie do degustacji. O atrakcjach i nowościach Gdańska opowiedział obecnym na sali dziennikarzom na wstępie Michał Brandt z Departamentu Promocji i Marketingu Gdańskiej Organizacji Turystycznej, a dziennikarz, pisarz, przewodnik turystyczny i autor przewodników po Polsce w języku włoskim Roberto Polce zrobił żywą i wciągającą prelekcję wykorzystującą złote elementy jako pretekst do opowiedzenia o mieście i jego największych skarbach.
Prezentację uświetnił pokaz Doroty Ceneckiej, cenionej artystki zajmującej się przede wszystkim obróbką bursztynu i kreacją biżuterii, która za sprawą swojego przenośnego warsztatu wprowadziła publiczność w tajniki swojego fachu. Nie zabrakło również części rozrywkowej – spotkanie zamknęło trio gdańskich perkusistów TRIO PER KA oraz degustacja regionalnych pomorskich przysmaków, w tym wspomnianych trunków regionalnych oraz potraw z kuchni pomorskiej.
Wydarzenie zostało zainspirowane coraz większą liczbą zapytań i zainteresowaniem Gdańskiem ze strony nie tylko włoskich turystów, ale też prasy. Potwierdza to tendencję Włochów do eksplorowania coraz to nowych miast i regionów w Polsce – w szczególności mowa tu o turystach powracających do Polski.