Francuscy influencerzy zwiedzają Polskę w ramach kampanii POT
Twórcy kanałów Travel Me Happy, World Else, Little Gypsy są niezwykle aktywnymi autorami w mediach społecznościowych. Podróżująca grupka nadała sobie identyfikujący przydomek EuroTrip, który oddaje charakter wyprawy trasą wiodąca przez kilka europejskich krajów i jest skojarzeniowym nawiązaniem do słynnego przeboju kinowego o tym samym tytule, opisującym historię podróży kilkorga młodych ludzi po Europie. Analogia o tyle trafna, że francuscy blogerzy zwiedzają Polskę w ramach większego, europejskiego projektu, realizowanego przez Polską Organizację Turystyczną wspólnie z swoim czeskim odpowiednikiem CzechTourism. Wpływowi francuscy influencerzy podróżowali na podstawie międzynarodowego biletu kolejowego Interrail. Trasa po naszym kraju obejmowała główne atrakcje turystyczne Małopolski i dwóch miast – Krakowa i Wrocławia.
Jak mówi Tomasz Rudomino, dyrektor paryskiego ośrodka POT, pomysł projektu zrodził się wiosną tego roku, podczas targów turystycznych DITEX w Marsylii. Przedstawiciele Czeskiego Urzędu Turystyki przyjęli, złożoną przez POT, propozycję zainteresowania młodych turystów zwiedzających kraje Europy Wschodniej wspólną ofertą Polski i Czech. Krajów sąsiadujących, które łączą wygodne szlaki komunikacyjne. Udział w projekcie Travel Me Happy, World Else, Little Gypsy nie był przypadkowy. Z ich zdaniem, opiniami i rekomendacjami liczy się młode pokolenie Francuzów, środowisko, które charakteryzuje określony styl bycia i podróżowania. Przemieszczają się z miejsca na miejsce korzystając z komunikacji szlakami kolejowymi, zazwyczaj nocują w hostelach lub schroniskach młodzieżowych i nie rozstają się ze swoimi smartfonami, wiedzę o otaczającym świecie czerpiąc przede wszystkim z internetu.
Relacje z podróży grupy EuroTrip zamieszczane będą na Twitterze, Instagramie, Facebooku, Snapchatcie, vlogach i autorskich portalach. – Na pewno zostaną zauważone i docenione przez tę część młodzieży, do której kierujemy przekaz. Zgromadzone materiały są obszerne i efektowne, na przykład zdjęcia i filmy kręcone przy użyciu drona – zapewnia Tomasz Rudomino.