Dziennikarze z Rosji i Kazachstanu zwiedzali Polskę
Program czwórki dziennikarzy z Rosji obejmował m.in wizytę w wybranych zamkach i pałacach dwóch regionów łódzkiego i opolskiego, pobyt w mieście czterech kultur Łodzi i krótką wizytę we Wrocławiu. Relacje z podróży będzie można przeczytać na portalach voyagemagazine.ru, votpusk.ru, w magazynie Liza, a także usłyszeć w rosyjskim radio Romantika. W organizacji tej podróży Polską Organizację Turystyczną wspomogły Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego, Łódzka Organizacja Turystyczna, Opolska Regionalna Organizacja Turystyczna oraz Dolnośląska Organizacja Turystyczna.
Szóstka dziennikarzy i blogerów z Kazachstanu odwiedziła zaś m.in. łódzką manufakturę, Zamek w Bobolicach czy nowo otwarte Muzeum Polskiej Wódki w Warszawie. Goście ze Wschodu mogli poczuć także atmosferę magicznego Krakowa, przeżyć spotkanie z muzyką Fryderyka Chopina w Żelazowej Woli czy zgłębić ofertę Hotelu Bristol**** ART&Medical SPA w Busku Zdroju.
Poza atrakcjami turystycznymi, w programie wizyty dziennikarzy i blogerów z Kazachstanu znalazły się również elementy związane z szerszą współpracą gospodarczą między Polską i Kazachstanem. Nasz kraj cieszy się tam bardzo dobrą opinią m.in. w obszarze produkcji kosmetyków, medycyny estetycznej czy przetwórstwa owoców, ze szczególnym uwzględnieniem jabłek. Kazachowie odwiedzili w związku z tym także gospodarstwo przetwórstwa owocowego EUROSAD, zakład produkujący kosmetyki Delia Cosmetics, oraz w Klinikę Chirurgii Plastycznej i Medycyny Estetycznej Promedion.
Podróż tej grupy jest efektem współpracy z Konsulatem Generalnym RP w Ałmatach, a także Polskimi Liniami Lotniczymi LOT, które ufundowały przeloty uczestników na trasie Astana - Warszawa - Astana. Na szczeblu lokalnym w organizację podróży zaangażowane były zaś Łódzka Organizacja Turystyczna, Urząd Miasta Krakowa, Stołeczne Biuro Turystyki, Urząd Miasta i Gminy Żarki, Hotel Bristol**** ART & Medical Spa w Busku Zdroju, a także Muzeum Polskiej Wódki w Warszawie.
Obie wizyty były na bieżąco relacjonowane w mediach społecznościowych. Swoje wrażenia z podróży opiszą także w reprezentowanych przez siebie tytułach prasowych i elektronicznych.