Duże zainteresowanie polską ofertą turystyczną na warsztatach ANTOR w Holandii
W ramach branżowych warsztatów Trade Workshop odbyły się rozmowy B2B z holenderskimi touroperatorami i agentami podróży, w których uczestniczyli przedstawiciele Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Amsterdamie.
W spotkaniach, które odbyły się 11 maja, wzięło udział 50 partnerów branżowych. Polska budziła duże zainteresowanie i rozmowy z pracownikami ZOPOT toczyły się nieprzerwanie przez cały dzień. Pytania dotyczyły głównie produktów, które zyskały na popularności w czasie pandemii - turystyki aktywnej (głównie wędrownej i rowerowej), indywidualne podróże własnym samochodem lub kamperem. Pytano także o grupowe podróże autokarem oraz samolotowe city trips. Spora grupa agentów zainteresowana była produktami niszowymi, takimi jak pobyty w obiektach historycznych, luksusowe wakacje na glampingu czy wakacje w siodle.
Większość rozmówców to nowe podmioty, które chcą w najbliższym czasie wprowadzić Polskę do oferty, jeśli pozwolą na to przepisy dotyczące podróżowania (Vakansselect, Verschoorreizen, Gewoonweg wandelen, Fair2Travel czy AllforNature). Nie zabrakło jednak także rozmów o perspektywach poszerzania istniejących ofert ze strony doświadczonych touroperatorów posiadających już Polskę w ofercie i zastanawiających się nad jej poszerzeniem (OAD Reizen, Pharos Reizen, ANWB Reizen czy ViaTioga). Omówiono także możliwości współpracy z największymi stowarzyszeniami agentów podróży: The Travel Club oraz Travel Counsellors.
Spotkania odbywały się w wirtualnych pokojach platformy Networkapp i toczyły się pod znakiem wielkich nadziei, wynikających z zapowiedzi rządu holenderskiego, że dniu 15 maja zostaną ogłoszone przepisy dotyczące podróżowania do poszczególnych krajów europejskich.