Dni Otwarte Funduszy Europejskich
Do udziału w akcji promocyjnej zaprasza Polska Organizacja Turystyczna, instytucja zaangażowana w system wykorzystania Funduszy Europejskich wspólnie z Ministerstwem Rozwoju.
Poprzednia edycja Dni Otwartych zyskała znaczący rozmach. W wielu miejscach w kraju zorganizowano niemal tysiąc wydarzeń, w których uczestniczyło ponad 220 tys. osób, mieszkańców miast i turystów. Atrakcyjności wydarzeniom dodaje w wielu przypadkach, udostępnianie publiczności miejsc, które na co dzień nie kojarzone są z rozrywką i pomysłami spędzania wolnego czasu. Pociąga też i pobudza wyobraźnię możliwość wejścia za kulisy, poznawanie od zaplecza instytucji wykorzystujących dofinansowanie unijne.
– Dni Otwarte Funduszy Europejskich zwyciężyły w prestiżowym konkursie European Public Communication Award 2016 na najlepszą europejską kampanię publiczną. Podejmowaną inicjatywę wyróżniono za skalę, efekty i szeroki zasięg medialny. Beneficjenci zgłaszający swoje projekty doceniają przede wszystkim sposób promowania usług i produktów, które powstały w ramach unijnych projektów – mówi Anna Zabłocka-Szyber, dyrektorka Departamentu Funduszy Europejskich POT. – W zakresie Działania 6.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013, dla którego Polska Organizacja Turystyczna pełni rolę Instytucji Wdrażającej, udział w Dniach Otwartych zadeklarowały najwcześniej Miasto Krosno, jako beneficjent projektu „Centrum Dziedzictwa Szkła w Krośnie”, Gmina Kielce projektodawca Świętokrzyskiego Szlaku Archeo-Geologicznego, Kopalnia Soli „Wieliczka” S.A. ze swoim przedsięwzięciem „Szlaki nowej przygody w zabytkowej Kopalni Soli „Wieliczka”, Miasto Poznań z projektem swego autorstwa „Interaktywne Centrum Historii Ostrowa Tumskiego w Poznaniu – kolebka państwowości i chrześcijaństwa w Polsce” oraz Wrocławskie Przedsiębiorstwo Hala Ludowa Sp. z o.o, realizator „Hali Stulecia we Wrocławiu”. Lista nie jest jeszcze zamknięta. Do grona podmiotów, które również dostrzegają potrzebę szerokiego udostępnienia swoich przedsięwzięć, dołączyło Województwo Pomorskie, jako beneficjent projektu „Pętla Żuławska – rozwój turystyki wodnej. Etap I” oraz Miasto Zabrze, realizator „Europejskiego Ośrodka Kultury Technicznej i Turystyki Przemysłowej” – uzupełnia dyrektor Zabłocka-Szyber.
Wydarzenia zgłoszone do Dni Otwartych będą promowane w mediach, w dedykowanych reportażach, wywiadach i materiałach informacyjnych. Oczywiście, nie wszystkie. Te najlepsze. Stąd wskazówka dla beneficjentów, aby przygotowane oferty były atrakcyjne, hasła promocyjne chwytliwe, programy przemyślane i niebanalne.
Cały artykuł do przeczytania w Aktualnościach Turystycznych