„Czekamy na Was!” – wyniki konkursu
Polska Organizacja Turystyczna postanowiła zorganizować konkurs „Czekamy na Was!”, by przypomnieć turystom że mamy w Polsce wiele atrakcyjnych produktów turystycznych, które nie mogą się doczekać, aż wrócą do nich odwiedzający. Produkty turystyczne miały za zadanie przygotować krótkie filmiki, w których ich pracownicy w ciekawy sposób zachęcą Polaków do przyjazdu. Motywem przewodnim materiałów miały być hasła: „Czekamy na Was!” lub „Do zobaczenia wkrótce!”. W materiale powinny były pojawić się hasztagi: #CzekamyNaWas, #DoZobaczeniaWkrótce, #OdpoczywajwPolsce.
- Polska branża turystyczna powoli zaczyna się odradzać. Od 4 maja hotele i obiekty noclegowe mogą być otwarte. To tylko kwestia czasu, kiedy turyści będą mogli odwiedzać wszystkie atrakcje turystyczne. Chcieliśmy przypomnieć Polakom, jak wiele ciekawych miejsc czeka na nich i już zachęcić ich do planowania przyszłych podróży - powiedział Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Kapituła konkursu nagrodziła 5 z 50 nadesłanych filmów:
- ISTEBNA
- HEVELIANUM
- CENTRUM NAUKI KOPERNIK
- CENTRUM TRADYCJI MLECZARSTWA, MUZEUM MLEKA W GRAJEWIE
- MUZEUM WSI KIELECKIEJ, PARK ETNOGRAFICZNY W TOKARNI
Turyści już mogą odwiedzić niektórych laureatów. Do przyjazdu namawia wieś Istebna położona w województwie śląskim, na turystów czekają także pracownicy Muzeum Mleka w Grajewie.
Do udziału w konkursie zaproszono produkty turystyczne uhonorowane Certyfikatem POT w konkursie na Najlepszy Produkt Turystyczny lub tytułem Najlepszej Europejskiej Destynacji Turystycznej EDEN (turystyka zrównoważona). Filmiki zgłaszać mogli także laureaci projektu Polskie Marki Turystyczne czy konkursu „Na Wsi Najlepiej – 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej”.
Nagrodą w konkursie jest kampania promocyjna obejmująca prezentację nagrodzonych filmików na profilach mediów społecznościowych Polskiej Organizacji Turystycznej (Facebook, Instagram, Linkedin i Twitter) oraz w serwisach www.polska.travel, www.pot.gov.pl. W późniejszym etapie filmy będą również promowane na rynkach zagranicznych, na których obecna jest Polska Organizacja Turystyczna.