Cykl webinariów POT zakończony sukcesem
W ciągu pięciu tygodni, od 26 lutego do 26 marca Polska Organizacja Turystyczna w ścisłej współpracy z regionalnymi i lokalnymi organizacjami turystycznymi oraz Polskimi Markami Turystycznymi przeprowadziła cykl webinariów skierowanych do biur podróży, touroperatorów i agentów turystycznych. W jego ramach ROT-y, LOT-y i Polskie Marki Turystyczne prezentowały branży oferty swoich atrakcji i walorów.
Cykl webinariów to kolejne działanie POT, którego celem było wsparcie branży turystycznej w trudnym czasie pandemii Covid-19. Warsztaty kierowane były do przedsiębiorstw, które posiadają w swojej ofercie sprzedażowej krajowe produkty turystyczne lub mają w planach wprowadzić je do oferty. W obecnych czasach wielu turystów decyduje się na kupowanie podróży u profesjonalnych organizatorów turystyki. Wynika to z tego, że touroperatorzy i biura podróży zabezpieczają turystów na wypadek rezygnacji, zmian w rezerwacjach czy innych trudności. POT liczył również, że spotkania online ułatwią nawiązanie kontaktów między prezentującymi, a przedsiębiorcami, które zaowocują stałą współpracą po zakończeniu cyklu webinariów.
Po zakończeniu akcji POT przeprowadziła badanie ankietowe zarówno wśród uczestników, jak i wśród prelegentów. Jego wyniki pokazują, że tego typu wydarzenia są niezwykle potrzebne i przynoszą szereg korzyści wszystkim zainteresowanym. Około 90 proc. uczestników wyraziło zadowolenie z udziału w webinariach, a przeszło 80 proc. badanych przedstawicieli biur podróży oraz touroperatorów zadeklarowało poszerzenie swojej oferty sprzedażowej o atrakcje i kierunki rekomendowane podczas spotkań.
Podobnie pozytywnie webinaria oceniają przedstawiciele ROT-ów, LOT-ów i Polskich Marek Turystycznych. Ponad 90 proc. z nich jest zadowolonych z czynnego uczestnictwa oraz uważa za potrzebne organizowanie takich szkoleń w przyszłości.
POT nie wyklucza organizacji podobnych webinariów w przyszłości.