Brazylijska branża turystyczna poznaje Polskę
Polskę odwiedzili przedstawiciele biura i 17 jego agentów z takich stanów jak: São Paulo, Rio de Janeiro, Santa Catarina, Minas Gerais, Paraná. Są to najbardziej perspektywiczne dla Polski stany emisyjne, głównie ze względu na duże skupiska emigracji z krajów europejskich (Polska, Niemcy, Włochy, Ukraina) oraz ze względu na fakt, że regiony te wykazują duży potencjał w brazylijskiej turystyce wyjazdowej. W grupie było również dwóch przedstawicieli mediów branżowych: PANROTAS oraz BRASILTOURIST, którzy na bieżąco relacjonowali przebieg podróży.
Goście odwiedzili polskie miasta historyczne (Warszawa, Wrocław, Kraków), obiekty turystyki religijnej (Klasztor na Jasnej Górze, Kalwarię Zebrzydowska, Wadowice, Sanktuarium Bożego Miłosierdzia i Sanktuarium Jana Pawła II w Łagiewnikach), obiekty znajdujące się na liście światowego dziedzictwa UNESCO (Kopalnia Soli Wieliczka, Kościół Pokoju w Świdnicy) oraz nowoczesne i historyczne atrakcje turystyczne (Zamek Książ w Wałbrzychu, Centrum Koneser na warszawskiej Pradze).
Gości bardzo zaskoczyła szeroka oferta turystyczna Polski w tym m.in. połączenie historii z nowoczesnością, oferta kulturalna (koncerty F. Chopina i pokazy folklorystyczne) oraz nasza kuchnia. Podkreślali, że są to elementy jakich Brazylijczycy poszukują planując swoje wyjazdy. Dodatkowym atutem jest atrakcyjny kurs polskiej złotówki i brazylijskiego reala, co powoduje, że Polska jest dla Brazylijczyków także atrakcyjna cenowo.
W roku 2020 Polska Organizacja Turystyczna będzie kontynuowała bezpośrednią współpracę z brazylijską branżą turystyczna i najważniejszymi tour operatorami i zorganizuje kolejne podróże studyjne do Polski.