en
en
Kontakt

Bocian Weiwei – nowa maskotka promuje Polskę w Chinach  

Bocian Weiwei to nowa maskotka Polski, która promuje nasz kraj na rynku chińskim. Polska Organizacja Turystyczna oraz Instytut Polski w Pekinie wykorzystują w ten sposób popularność takich zabawek związaną z zakończonymi XXIV Zimowymi Igrzyskami Olimpijskimi.

Przykłady użycia maskotki Weiwei

Każda duża impreza sportowa ma swoją maskotkę, która staje się symbolem wydarzenia. Ich popularność w krajach azjatyckich jest na tyle duża, że nie tylko organizatorzy XXIV Zimowych Igrzysk Olimpijskich Pekin 2022, ale i uczestnicy sportowych zmagań stworzyli swoją barwną postać towarzyszącą im w rywalizacji. Nie inaczej jest w przypadku Polski.

Bocian Weiwei to nowa maskotka promująca nasz kraj w Chinach, która powstała we współpracy Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Pekinie wraz z Instytutem Polski w Pekinie. Imię maskotki Polski - Weiwei (维维), pochodzi od chińskiej nazwy rzeki Wisła (维斯瓦河), natomiast koncepcja bociana powstała na bazie grafiki ilustratorki Agi Pietrzykowskiej, wykorzystywanej przez Instytut Polski do promocji 70-lecia relacji dyplomatycznych pomiędzy Polską a Chinami w 2019 r.

W ten sposób POT chce odpowiedzieć na popularność narodowych maskotek w Państwie Środka. Zainteresowanie Bing Dwen Dwen, oficjalną maskotką XXIV Zimowych Igrzysk Olimpijskich Pekin 2022, przekroczyło możliwości podażowe dystrybutorów. Zabawka stała się obiektem pożądania milionów dzieci, ale i dorosłych.

Bocian Weiwei w nowej odsłonie został uwieczniony w postaci 16 animowanych naklejek do wykorzystania w ekosystemie WeChat, najpopularniejszym komunikatorze w Chinach. Maskotka ma na celu przybliżyć obserwatorom markę Polski i stworzyć pozytywne skojarzenia z nią związane.

Naklejki na Wechat są popularną formą animowanych emotikon, używanych na co dzień przez użytkowników aplikacji w rozmowach. Dzięki temu mają szansę w łatwy sposób dotrzeć do szerokiej publiki i zainteresować Polską większą liczbę odbiorców. Maskotki są często wykorzystywana formą marketingu w Chinach i posiada je większość lokalnych najbardziej popularnych korporacji.

 

 

Do góry