BEDEKR Poland – 12 odcinków o Polsce w czeskiej telewizji
BEDEKR to program, w którym znani czescy aktorzy przedstawiają swoim rodakom pomysły na wyjątkową podróż. Najbliższy sezon w całości dotyczyć będzie Polski. Celem siódmej serii programu jest pokazanie Czechom, że nie muszą jechać daleko, by przeżyć niezapomniane wakacje. Wystarczy, że przekroczą polsko-czeską granicę. Tam czeka na nich bogactwo kulturowe, wspaniała kuchnia i różnorodna natura (morze, jeziora, góry). W poprzednich sezonach przedstawiono takie kraje jak: Austria, Francja, Niemcy czy Włochy.
- Cieszymy się, że nasi południowi sąsiedzi coraz częściej chcą wypoczywać w Polsce. Przez pierwsze trzy kwartały 2019 roku odwiedziło nasz kraj ponad 6,6% czeskich turystów więcej niż przez dziewięć miesięcy 2018 roku. Obserwujemy także aż 15% wzrost turystów czeskich korzystających z bazy noclegowej w Polsce - powiedział Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju Andrzej Gut-Mostowy.
- Poprzez produkcje filmowe i zaangażowanie aktorów znanych na tamtym rynku chcemy jeszcze mocniej zaistnieć w wyobraźni tamtejszych turystów. Polska jest krajem wielu możliwości, a dzięki coraz lepszej dostępności komunikacyjnej jesteśmy dla Czechów na wyciągnięcie ręki - powiedział prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk.
Prowadzący program odwiedzą 12 miast lub regionów. Pierwsze zdjęcia już się odbyły we Wrocławiu, kolejne kręcone będą w marcu w Poznaniu oraz w Zakopanem. Następnie aktorzy udadzą się do Warszawy i do Szczecina. Jeden odcinek poświęcony będzie Toruniowi i Bydgoszczy, w kolejnym pokazana zostanie Jelenia Góra i okolice. W programie nie zabraknie także epizodów poświęconych Trójmiastu, Katowicom czy Łodzi. Czescy aktorzy odwiedzą także Białystok i jego okolice. Zdjęcia do całego sezonu zostaną zakończone we wrześniu w Krakowie i Katowicach. Bedekr Poland będzie emitowany w czeskiej telewizji jesienią tego roku.
- Współpraca z telewizją układała się bardzo dobrze. Udział w programie znanego czeskiego aktora był dodatkowym atutem i wymiernym efektem tej wizyty. Mamy nadzieję, że to niestandardowe podejście i ciekawa konwencja pokazania miasta, jego atrakcji i klimatu rozbudzi ciekawość Czechów i pozwoli jak najszybciej podjąć decyzję o przyjeździe do Wrocławia - powiedziała Małgorzata Naskrent z Biura Promocji Miasta i Turystyki we Wrocławiu.
Program będzie emitowany co tydzień na kanale 2 czeskiej telewizji publicznej w prime time. Szacuje się, że jeden odcinek obejrzy od 300 do 400 tys. widzów. Jest to kontynuacja współpracy na tym rynku z liderami opinii. W 2019 r. twarzą kampanii promocyjnej Polskiej Organizacji Turystycznej na rynku czeskim została znana piosenkarka Ewa Farna. Artystka zaprezentowała wybrane polskie miasta, m.in. Warszawę, Kraków i Wrocław - ich zabytki, historię czy gastronomię, bazując na własnych przeżyciach i doświadczeniach.