Aktywny udział POT na roadshow Chocaloscinco w Hiszpanii
Polska Organizacja Turystyczna uczestniczyła w znanym już wśród hiszpańskiej branży cyklu warsztatów roadshow Chocaloscinco. Były one okazją do promocji polskiej turystyki, a w szczególności historycznych miast: Krakowa, Wrocławia, Warszawy, Poznania czy Gdańska, który w tym roku został uhonorowany nagrodą Princess of Asturias 2019.
Chocaloscinco to inicjatywa organizacji warsztatów branżowych odbywających się w cyklu dwuletnim w pięciu miastach Hiszpanii i obejmująca pięć destynacji europejskich: Polskę, Czechy, Norwegię, Wielką Brytanię oraz Izrael.
Tegoroczny roadshow zakończył się 27 września i odwiedził jak zwykle Madryt i Barcelonę, jako najmocniejsze z punktu widzenia turystyki wyjazdowej rynki wewnętrzne, oraz Valladolid, Walencję i Bilbao. Dobór trzech ostatnich miast, w których kraje biorące udział w Chocaloscinco zorganizowały warsztaty, był związany z dostępnością komunikacyjną i potencjałem rynku z punktu widzenia tradycji podróżowania za granicę oraz poziomu rozwoju gospodarczego. Ten wybór zmienia się z edycji na edycję, pozwalając przedstawicielom branży turystycznej poszczególnych krajów uczestniczących docierać ze swoją ofertą także do mniejszych, ale prężnych i interesujących biznesowo ośrodków miejskich.
Polska Organizacja Turystyczna wykorzystała cykl warsztatów do promocji polskiej turystyki, a w szczególności historyczny miast: Krakowa, Wrocławia, Warszawy, Poznania czy Gdańska, który w tym roku został uhonorowany nagrodą Princess of Asturias 2019. Polska została przedstawiona jako jeden z największych krajów Europy Środkowej i Wschodniej, a także jeden z najbardziej zielonych kierunków, w którym turystyka kulturowa idzie w parze z turystyką przyrodniczą.
Poza POT w warsztatach uczestniczyły również Polskie Linie Lotnicze LOT oraz touroperatorzy: Come2Poland, See Kraków, Mazovian Travel, Poland Tour, Mazurkas Travel i GM Travel.