78. Tour de Pologne z Polskim Bonem Turystycznym
Polska Organizacja Turystyczna jest Partnerem Tour de Pologne już od 2004 roku. Nie inaczej jest podczas tegorocznej, 78. edycji wyścigu.
– Polska Organizacja Turystyczna od początku współpracy z Lang Team bierze udział w wybranych wydarzeniach z cyklu Tour de Pologne. Międzynarodowa impreza relacjonowana jest w zagranicznych mediach, pozytywnie wpływając na wizerunek Polski jako kraju atrakcyjnego turystycznie. Regiony i miasta z poszczególnych etapów wyścigu są promowane wśród kibiców, sponsorów i drużyn kolarskich, a także szerzej w telewizyjnych relacjach. W poprzednich latach wyścig był transmitowany przez dziennikarzy ze 120 państw świata – mówi Rafał Szlachta, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Rozpoczynający się 9 sierpnia na Placu Zamkowym w Lublinie wyścig przemierzy całą Polskę, odwiedzając m.in. Chełm, Zamość, Przemyśl, Sanok, Rzeszów, Tarnów, Chochołów, gminę Czarny Dunajec, Bukowinę Tatrzańską, Bielsko-Białą, Katowice i Zabrze, skąd ruszy ostatni etap, podczas którego kolarze przejadą na krakowskie Błonia, gdzie 15 sierpnia odbędzie się finisz wyścigu.
– Tour de Pologne to jedna z najważniejszych imprez sportowych w Europie i na świecie, która nie tylko popularyzuje kolarstwo, ale też zachęca do aktywności i promuje najpiękniejsze miasta i regiony Polski. To także niezwykłe święto dla kibiców i społeczności na trasie wyścigu, co doskonale wpisuje się w realizowaną przez Polską Organizację Turystyczną promocję aktywnej turystyki i zachęcanie do poznawania oraz odkrywania najpiękniejszych zakątków Polski z Bonem Turystycznym. Tour de Pologne może stać się także pretekstem do rodzinnych wyjazdów i skorzystania niejako przy okazji z atrakcji turystycznych i obiektów hotelarskich czy wzięcia udziału w imprezach turystycznych, których nie brakuje na trasie tegorocznego wyścigu – mówi Anna Salamończyk-Mochel, wiceprezes POT.
Podczas wydarzeń towarzyszących Tour de Pologne kibice będą mieli niepowtarzalną okazję do spotkań z gwiazdami kolarstwa, uczestnictwa w sportowych rywalizacjach i odwiedzenia miasteczka sponsorskiego. Stoiska promocyjne z informacjami na temat Polskiego Bonu Turystycznego będą znajdować się na wybranych metach kolejnych etapów wyścigu. Regiony i miasta z poszczególnych etapów będą promowane na miejscu wśród kibiców, sponsorów i drużyn kolarskich, a także szerzej w telewizyjnych relacjach Tour de Pologne UCI World Tour.
W programie Polski Bon Turystyczny uczestniczy już prawie 28 tys. przedsiębiorców turystycznych i organizacji pożytku publicznego, a oferta miejsc, w których można wypocząć i aktywnie spędzić czas, korzystając z bonów, stale rośnie. Ich baza jest dostępna i aktualizowana na bieżąco na stronie bonturystyczny.gov.pl. Dotychczas z Polskiego Bonu Turystycznego skorzystało lub jest w trakcie planowania wypoczynku ponad 4,4 mln dzieci z ponad 7 mln uprawnionych do tego świadczenia. Polacy aktywowali przeszło 2,6 mln bonów, a suma dokonanych płatności za noclegi, wycieczki i atrakcje turystyczne przekroczyła 1,2 miliarda złotych.