6. edycja Meetings Week Poland zakończona
Formuła wydarzenia dedykowana każdego dnia innemu stowarzyszeniu branżowemu, pozwoliła w pełni wyczerpać przygotowane w tym roku tematy do dyskusji. Patronem honorowym cyklu wydarzeń było Ministerstwo Sportu i Turystyki.
Wydarzenie zainaugurowała konferencja Poland Meetings Destination (19 marca) poświęcona dobrym praktykom pozyskiwania spotkań i szczegółom opłaty turystycznej. Ministerstwo Sportu i Turystyki reprezentowała dyrektor Ewa Pawlak-Lewandowska, a POT wiceprezes Agnieszka Jędrzejczyk-Wojciechowska oraz Aneta Książek z sekcji Poland Convention Bureau POT. Prelegenci, z kraju i zagranicy, dzieląc się swoimi doświadczeniami jednogłośnie doszli do wniosku, że wielofrontowa współpraca podmiotów zaangażowanych w pozyskanie wydarzenia zaowocuje sukcesem organizacyjnym. O takich sukcesach mówili: prof. Krzysztof Makowski z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, prezentujący szczegóły procesu pozyskania 23. Międzynarodowego Kongresu Nauk Historycznych, który odbędzie się w 2020 roku w Poznaniu oraz Rafał Piechota, zastępca dyrektora w Biurze Ministra Sportu i Turystyki, mówiący o Światowej Konferencji Antydopingowej WADA 2019, która odbędzie się w Katowicach. Przykłady z zagranicy zaprezentowali Pier Paolo Mariotti – wiceprezes stowarzyszenia European Cities Marketing (ECM) oraz Roman Muska, dyrektor Prague Convention Bureau.
Drugi dzień Meetings Week Poland (20 marca) Stowarzyszenie Branży Eventowej (SBE) poświęciło zaletom i metodom wizualizacji eventów. Zaproszeni eksperci mówili m.in. o zasadzie trzech, czyli wyznaczeniu celu osobistego, celu zespołu i celu eventu; o barwach eventu, czyli dobraniu odpowiednich osób do ról i odnalezieniu swojego miejsca w zespole; o metodzie budującej świadomość odpowiedzialności oraz kreatywności przy organizacji wydarzeń – przed, w trakcie i po evencie.
21 marca br. Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel (SOIT) wraz z polskim oddziałem Society for Incentive Travel Excellence (SITE Poland) zaprezentowały najlepsze praktyki organizatorów incentive. Paneliści mówili o wysokich standardach prowadzenia projektów incentive travel, etyce w biznesie, regulacji rynku związanej z nową ustawą o imprezach turystycznych, dobrych praktykach we współpracy agencji i działów zakupów oraz bezpieczeństwie wyjazdów i klientów.
Czwarty dzień Meetings Week Poland (22 marca) poświęcony był nowym regulacjom prawnym i finansowym dla organizatorów spotkań. Zaproszeni przez Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce (SKKP) eksperci uspokoili, że dobrą stroną Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) jest zmobilizowanie przedsiębiorców do uporządkowania bądź stworzenia procedur poświęconych ochronie danych osobowych w firmie, przeszkolenia swoich pracowników w tym zakresie oraz konsekwentnego ich przestrzegania.
W drugiej części dnia odbyło się również spotkanie miejskich i regionalnych Convention Bureaux z Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej. Pierwsza część spotkania, dotycząca powiązania rekomendacji Regionalnych Convention Bureaux z prowadzeniem lokalnych Klubów Ambasadorów, odbyła się w towarzystwie zarządu SKKP - Anny Jędrochy i Pauli Fanderowskiej. W drugiej – poświęconej raportom „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce” oraz „Poland Meetings Impact” - wzięły udział przedstawicielki Departamentu Strategii POT, dyrektor Teresa Buczak i Dorota Zientalska. Dzień zakończył się w Centrum Nauki Kopernik, gdzie swój jubileusz 20-lecia świętowało SKKP.
Ostatniego dnia (23 marca) z polskim oddziałem stowarzyszenia Meeting Professionals International (MPI Poland) i Z-Factor rozszyfrowano pojęcia one-man-shows, time-out-session, case-studies. Równolegle z panelami eksperckim odbył się IMEX-MPI-MCI Future Leaders Forum – program dla studentów zachęcający do rozwijania swojej kariery w przemyśle spotkań. W tej części rozstrzygnięto konkurs IMEX University Challenge, umożliwiający wykazanie się kreatywnością w planowaniu wydarzeń. Laureatka, studentka Szkoły Głównej Turystyki i Rekreacji w Warszawie, będzie reprezentować Polskę podczas finału konkursu, na targach IMEX we Frankfurcie. Zwycięzca pojedzie na prestiżową konferencję MPI World Educational Congress w Indianapolis, USA.
Zwieńczeniem całego tygodnia spotkań była uroczysta Gala MP Power Awards, promująca profesjonalizm branży eventowej oraz budująca świadomość wartości narzędzi z jej zakresu. Wszystkim Laureatom serdecznie gratulujemy!
Polska Organizacja Turystyczna była współorganizatorem konferencji Poland Meetings Destination inaugurującej Meetings Week Poland 2018 oraz partnerem całego wydarzenia. W przestrzeni wystawowej zorganizowała również swoje stoisko, wyposażone w gogle VR, dzięki którym uczestnicy mogli oglądać kino Polska 360 oraz zagrać w branżowe memo i ułożyć branżowe puzzle.