Jak stworzyć architekturę marki Polska?
Jak stworzyć architekturę marki Polska?
Starwood Hotels&Resorts – międzynarodowe konsorcjum hotelarskie mające swą placówkę w Polsce oraz magazyn marketingu i sprzedaży Brief byli organizatorami warsztatów na temat budowania wizerunku Polski na świecie.
Wśród zaproszonych znaleźli się reprezentanci administracji państwowej oraz kadr zarządzających sektora biznesu, utytułowani przedstawiciele branży turystycznej i wytrawni specjaliści od reklamy, marketingu i PR. Polską Organizację Turystyczną reprezentowała wiceprezes Elżbieta Wąsowicz Zaborek.
Zadaniem postawionym przed uczestnikami warsztatów była odpowiedź na pytanie stawiane od lat, które dotąd nie doczekało się jednobrzmiącej odpowiedzi - jak stworzyć architekturę marki Polska? Czy nadrzędne w tym procesie jest stworzenie resortowej strategii promocji kraju czy działania oddolne - na poziomie regionów, miast, znanych i uznanych krajowych produktów, które reklamując się z osobna złożą się, jak układanka w kalejdoskopie, w jeden obraz - silną markę Polski?
Hasłem wywoławczym warsztatów jest globalizacja. Stworzyła ona jeden duży supermarket z krajami, w którym wszyscy zaczęli ze sobą konkurować. Branding, czyli sztuka kreowania, budowania i zarządzania markami, produktami komercyjnymi przeniósł się na poziom krajów, regionów, miast. I tak powstała jedna zależność - silna marka kraju przekłada się na produkty i odwrotnie.
Jak na tym rynku wypada Polska? – o tym przeczytać można w obszernej relacji z warsztatów na łamach Aktualności Turystycznych w dziale POT.