en
en
Kontakt

Konkurs na najlepsze prace magisterskie TERAZ POLSKA TURYSTYKA

Już po raz trzeci Polska Organizacja Turystyczna i Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska" ogłaszają Konkurs na Najlepszą Pracę Magisterską "Teraz Polska Turystyka". Konkurs został objęty patronatem honorowym Sekretarza Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Piotra Borysa.

W tym roku przyjmowanie zgłoszeń rozpoczynamy znacznie wcześniej, jeszcze przed zakończeniem semestru letniego. Choć jest to intensywny okres dla studentów przygotowujących się do obrony pracy magisterskiej, mamy nadzieję, że Konkurs stanowił będzie dodatkową motywację i zachęci do wytężonej pracy naukowej.


01_24_0823_Praca_Mgr_2024_1170x585_1.jpg

Celem konkursu jest wspieranie młodych, utalentowanych osób, które wybrały turystykę jako swoją ścieżkę edukacji i kariery zawodowej, a także promowanie absolwentów wyróżniających się pasją oraz głęboką wiedzą o turystyce. Zaangażowanie i wiedza środowiska naukowego jest kluczowym elementem odpowiedniego przygotowania przyszłych kadr dla turystyki. Dlatego już teraz zachęcamy Promotorów do aktywnego wspierania Konkursu, nasza inicjatywa podkreśla bowiem także Państwa niezwykle istotną pracę dydaktyczną. Doświadczenie poprzednich edycji pokazało, że to właśnie Promotorzy prac zazwyczaj inspirują swoich studentów do zgłoszenia pracy do konkursu i rywalizacji o nagrody pieniężne.

Konkurs „Teraz Polska Turystyka” ma na celu popularyzację polskiej turystyki, która przyczynia się do wzrostu konkurencyjności kraju oraz promocji Polski na świecie. Oczekujemy na prace magisterskie, bazujące na badaniach i analizach o potencjale wdrożeniowym lub nowatorskim spojrzeniu na problematykę polskiej turystyki i jej promocji. Przesłanie Konkursu adresujemy do studentów, kadry akademickiej, organizacji i mediów studenckich jako środowisk opiniotwórczych, które mają wpływ na kształtowanie zainteresowań studentów. Pragniemy zwrócić uwagę na to, że tematyka polskiej turystyki jest bardzo atrakcyjna z punktu widzenia jej potencjału naukowo-badawczego, ale także z uwagi na praktyczną możliwość wykorzystywania tej wiedzy w trakcie kariery zawodowej – podkreśla Krzysztof Przybył, Prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego.

Konkurs, skierowany jest nie tylko do absolwentów kierunków związanych z turystyką, ale także do osób, których praca magisterska zawiera zagadnienia związane z rozwojem, zarządzaniem i marketingiem w sferze turystyki krajowej oraz zagranicznej turystyki przyjazdowej do Polski.

Do ubiegłorocznej edycji Konkursu zgłoszonych zostało ponad trzydzieści prac. Były to opracowania bardzo różnorodne nie tylko pod względem tematyki, ale także sposobu jej ujęcia oraz warsztatu badawczego ich autorów. Wynika to z faktu, że nie zostały napisane wyłącznie przez studentów kierunków ściśle turystycznych, ale również przez przedstawicieli zupełnie innych dziedzin, którzy pasjonują się zagadnieniami związanymi z turystyką. Potwierdza to jej interdyscyplinarny charakter i szerokie spektrum możliwości, jakie oferuje przyznaje Rafał Szmytke Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Warunkiem przystąpienia do konkursu jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszeniowej do Polskiej Organizacji Turystycznej na adres: konkurs.tpt@pot.gov.pl

Do konkursu zgłoszone mogą być prace, które:

  • dotyczą turystyki krajowej lub zagranicznej turystyki przyjazdowej do Polski,
  • zostały obronione i ocenione na stopień bardzo dobry,
  • zostały obronione nie wcześniej niż 1 stycznia 2022 roku.

Szczegółowe warunki udziału w Konkursie określa Regulamin. Na zgłoszenia czekamy do 10 października 2024 roku. Przyjęcie każdego zgłoszenia potwierdzają organizatorzy.

Informacje na temat konkursu dostępne są także na stronie internetowej Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” : https://terazpolska.pl/

Zachęcamy do kontaktu drogą mailową: konkurs.tpt@pot.gov.pl

Dołącz do naszej inicjatywy i bądź częścią przyszłości polskiej turystyki!



Konkurs na Najlepszą Pracę Magisterską "Teraz Polska Turystyka" 2024 rozstrzygnięty. Kapituła Konkursu wybrała troje laureatów oraz zdecydowała o przyznaniu siedmiu wyróżnień. Organizatorem Konkursu jest Polska Organizacja Turystyczna oraz Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, przy wsparciu i pod patronatem Ministerstwa Sportu i Turystyki.


praca1.jpg

Celem przedsięwzięcia jest wspieranie młodych utalentowanych osób, które wybrały turystykę jako ścieżkę swojej edukacji i kariery zawodowej, a także promowanie absolwentów wyróżniających się pasją oraz wysokim poziomem wiedzy o turystyce. Konkurs, podobnie jak w zeszłorocznej edycji, dotyczył prac magisterskich z zakresu rozwoju, zarządzania i marketingu w sferze turystyki krajowej oraz zagranicznej turystyki przyjazdowej do Polski. Mogli wziąć w nim udział absolwenci studiów magisterskich, których prace uzyskały oceny bardzo dobre, dlatego prace Kapituły wymagały wysiłku i zaangażowania, aby wybrać najlepszych z najlepszych.

Uroczyste wręczenie nagród odbyło się 11 grudnia 2024 roku w siedzibie Polskiej Organizacji Turystycznej z udziałem Ireneusza Rasia, Sekretarza Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki , Rafała Szmytke, prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Krzysztofa Przybyła, prezesa Zarządu Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”. Wydarzenie prowadziła Jolanta Grus, kierownik Biura Rzecznika POT

Kapituła Konkursu wyłoniła troje laureatów, przyznając I, II i III miejsce oraz siedem wyróżniających się prac. Zaznaczyć należy, że w tej edycji Konkursu po raz pierwszy zanonimizowano prace, zatem Kapituła otrzymała do oceny prace pozbawione informacji o autorze pracy, promotorze, recenzencie i nazwie uczelni.

Kapitułę oraz Organizatorów cieszy fakt, że prace Absolwentów Uczelni są coraz bardziej różnorodne, prezentują walory turystyczne wielu regionów Polski i poruszają ważne dla turystyki kwestie, jak chociażby jej zrównoważony rozwój. Zgłoszone do tej edycji prace dotyczyły głównie turystyki krajowej, prezentowały jej walory, rekomendowały szlaki turystyczne. W wielu pracach diagnozowano potrzeby turystów, omawiano procesy rewitalizacji zdegradowanych obszarów i miejsc oraz prezentowano możliwości zagospodarowania turystyczno-rekreacyjnego nieoczywistych obiektów, takich jak
np. schrony. Przedstawiano także wizerunek marki miejsca, omawiano komunikację marketingową, w tym m.in. za pośrednictwem mediów społecznościowych, wykorzystania ambient marketingu czy wpływ środków masowego przekazu na turystykę (m.in. kulinarną).

Laureaci:

I miejsce – Agata Jelińska za pracę "Rewitalizacja starego Fordonu szansą na rozwój turystyki questowej w Bydgoszczy", promotor: dr hab. Aleksandra Jezierska-Thole, prof. UKW, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

II miejsce – Gabriela Dawidowska za pracę "Przygotowanie fizyczne i sprzętowe turystów Tatr Polskich oraz rekomendacje szlaków dla konkretnej grupy turystów", promotor: dr Katarzyna Pukowiec-Kurda, Uniwersytet Śląski w Katowicach

III miejsce – Magdalena Trzcinka za pracę "Atrakcyjność turystyczna oraz możliwości zagospodarowania turystyczno-rekreacyjnego schronów na obszarze gminy Turośl", promotor: dr Piotr Gabryjończyk, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie

Wyróżnieni:

  • Pani Katarzyna Krajewska za pracę „Komunikacja marketingowa w hotelarstwie za pośrednictwem social mediów”, promotor: dr hab. inż. Ewa Wszendybył-Skulska, prof. UJ, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • Pani Paulina Michałowska za pracę „Spacer kreatywny jako oferta komercjalizacji dziedzictwa dawnej dzielnicy IV Piasek w Krakowie”, promotor: prof. dr hab. Bożena Popiołek, Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Pani Paulina Penczewa za pracę „Potencjał Gminy Międzyzdroje i jego wykorzystanie w turystyce zrównoważonej” promotor: dr hab. Waldemar Cudny, prof. UŁ, Uniwersytet Łódzki
  • Pani Anna Piłat za pracę “Wykorzystanie ambient marketingu w promocji turystycznej dużych miast”, promotor: dr hab. Michał Żemła, prof. UJ, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • Pani Dominika Stojewska za pracę „Wpływ środków masowego przekazu na turystykę kulinarną”, promotor: dr hab. Jadwiga Berbeka, prof. UEK, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Pani Izabela Talaga za pracę „Oczekiwania gości wobec zrównoważonych hoteli”, promotor: dr Bartłomiej Walas, prof. WSTiE, Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej
  • Pan Przemysław Wesołowski za pracę „Wpływ turystyki na banalizację i komercjalizację dziedzictwa na przykładzie folkloru Podhala”, promotor: dr Katarzyna Ceklarz, Podhalańska Państwowa Uczelnia Zawodowa w Nowym Targu

 

W skład Kapituły Konkursu weszli:

  • dr Wojciech Fedyk, AWF we Wrocławiu – Przewodniczący Kapituły
  • dr hab. Borzyszkowski, prof. WSB Merito w Gdańsku – Wiceprzewodniczący Kapituły
  • dr Dominik Borek dyrektor Departamentu Turystyki MSiT
  • dr Jarosław Górski, UW
  • dr hab. Dariusz Jacek Olszewski-Strzyżowski, prof. AWFiS w Gdańsku
  • dr hab. Katarzyna Podhorodecka, prof. UW
  • dr Elżbieta Wąsowicz-Zaborek, SGH


Druga edycja Konkursu na Najlepszą Pracę Magisterską „Teraz Polska Turystyka” rozstrzygnięta! Kapituła Konkursu wybrała troje laureatów oraz zdecydowała o przyznaniu siedmiu wyróżnień. Organizatorem Konkursu jest Polska Organizacja Turystyczna oraz Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, przy wsparciu i pod patronatem Ministerstwa Sportu i Turystyki.


DSC_1262 (2) - 1170_585.JPG

Celem przedsięwzięcia jest wspieranie młodych utalentowanych osób, które wybrały turystykę jako ścieżkę swojej edukacji i kariery zawodowej, a także promowanie absolwentów wyróżniających się pasją oraz poziomem wiedzy o turystyce.

- Premierowa odsłona konkursu Teraz Polska Turystyka doskonale pokazała, jak wielki potencjał drzemie w młodych pasjonatach turystyki, dlatego naturalnym krokiem była decyzja o kontynuacji tego przedsięwzięcia. Tegoroczna edycja przyniosła wiele interesujących prac magisterskich prezentujących świeże spojrzenie na turystykę oraz dotykających kluczowych kwestii dla tej gałęzi gospodarki, jej rozwoju i przyszłości. Serdecznie gratuluję wszystkim uczestnikom, a zwłaszcza laureatom. Wierzę, że dysponując wsparciem środowiska akademickiego i cennymi wzorcami mają szansę stać się filarami branży turystycznej oraz stanowić o jej sile – stwierdził prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke.

Tegoroczny konkurs dotyczył prac magisterskich z zakresu rozwoju, zarządzania i marketingu w sferze turystyki krajowej oraz zagranicznej turystyki przyjazdowej do Polski.

W konkursie mogli wziąć udział absolwenci studiów magisterskich, których prace uzyskały oceny bardzo dobre, dlatego prace Kapituły wymagały wysiłku, aby wybrać najlepszych z najlepszych. Kapituły Konkursu wyłoniła troje laureatów, przyznając I, II i III miejsce oraz siedem wyróżniających się prac.

Kapitułę oraz Organizatorów cieszy fakt, że prace absolwentów uczelni są coraz bardziej różnorodne, prezentują walory turystyczne niemalże każdego Regionu Polski. Zgłaszane do tej edycji prace dotyczyły głównie turystyki krajowej, prezentującej walory i diagnozowanie potencjału parków narodowych, obszarów przyrodniczo cennych i atrakcji regionalnych oraz turystyki kulturowej i kulinarnej. Przedstawiano wizerunek marki miejsca, w tym m.in. kształtowanie wizerunku miast poprzez organizację dużych wydarzeń oraz zróżnicowanie usług hotelarskich.

- Promocja polskiej turystyki jest jednym ze sposobów wspierania konkurencyjności kraju. Niewątpliwie jest to dziedzina, która ulega dynamicznym przemianom w ostatnim czasie, a zatem wymaga kompetentnych kadr a także systematycznych badań i analiz. Duże znaczenie ma tu świeże spojrzenie młodych, dobrze wykształconych ludzi pełnych zapału do kontynuowania obranej tematyki. Dzięki Konkursowi chcemy wspierać i promować utalentowane osoby, których poziom wiedzy o turystyce jest ponadprzeciętny i które wybrały turystykę jako ścieżkę swojej edukacji i kariery zawodowej - przyznał prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego Krzysztof Przybył.

Laureaci:

  • I miejsce – Marta Rybicka za pracę „Turystyka na obszarach przyrodniczo cennych. Projekt bazy wypadowej wraz z systemem stanowisk do obserwacji na terenie Biebrzańskiego Parku Narodowego” (Politechnika Gdańska, promotor: dr inż. arch. Małgorzata Skrzypek-Łachińska)
  • II miejsce - Małgorzata Tokarz za pracę „Turystyka kulinarna na obszarach wiejskich - analiza zachowań konsumentów” (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, promotor: prof. UEK dr hab. Jadwiga Berbeka)
  • III miejsce - Natalia Oniszczuk za pracę „Charakterystyka i możliwości rozwoju szlaku pieszego Szklarska Poręba - Wałbrzych jako produktu turystycznego Dolnego Śląska” (Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu, promotor: prof. dr hab. Grzegorz Rachlewicz)

Wyróżnieni:

  • Zuzanna Firlik (Uniwersytet Śląski w Katowicach)
  • Patryk Gębica (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)
  • Patrycja Kaniewska (Politechnika Koszalińska)
  • Patrycja Alicja Lis (Uniwersytet Łódzki)
  • Oliwia Seklecka (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu)
  • Katarzyna Stachura (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie)
  • Karolina Wiewiórska (Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie)

W skład Kapituły Konkursu weszli:

  • dr Wojciech Fedyk  (AWF we Wrocławiu) – Przewodniczący Kapituły
  • dr hab. Jacek Borzyszkowski (prof. Uniwersytet WSB Merito w Gdańsku) – Wiceprzewodniczący Kapituły
  • dr Dominik Borek (DT MSiT)
  • dr hab. Jacek Olszewski-Strzyżowski  (prof. AWFiS w Gdańsku)
  • dr hab. Katarzyna Podhorodecka (prof. UW w Warszawie)
  • dr Elżbieta Wąsowicz-Zaborek  (SGH w Warszawie)
  • dr Jarosław Górski (UW w Warszawie)

Konkurs Na Najlepszą Pracę Magisterską "Teraz Polska Turystyka" rozstrzygnięty! Jury Kapituły Konkursowej wybrało troje laureatów oraz zdecydowało o przyznaniu siedmiu wyróżnień. Organizatorem konkursu były Polska Organizacja Turystyczna oraz Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego. Wsparcia udzieliło Ministerstwo Sportu i Turystyki. 

Laureaci konkursu Teraz Polska Turystyka z prezesem POT i wiceministrem sportu i turystyki

Celem przedsięwzięcia była promocja prac magisterskich z zakresu rozwoju, promocji, konkurencyjności, koncepcji marketingowych turystyki Polski, wymiana i porównanie doświadczeń oraz osiągnięć dydaktycznych różnych środowisk akademickich z obszaru turystyki, promocja młodych talentów oraz wykreowanie pozytywnego wizerunku Polaków.

W konkursie wzięli udział studenci i absolwenci studiów magisterskich, których prace dotyczyły turystyki krajowej lub przyjazdowej do Polski, zostały obronione nie wcześniej niż po 1 stycznia 2020 roku i ocenione co najmniej na stopień bardzo dobry. Analiza nadesłanych prac magisterskich trwała dwuetapowo poprzez półfinał weryfikujący zgłoszenia i prace. Jury Naukowe dwukrotnie spotykało się w celu dyskusji, wymiany poglądów, oceny metodologicznej, poprawności, oryginalności poruszanej w pracach tematyki. Ocenie podlegały także oryginalność, sposób analizy i argumentacji założonej tezy badawczej.

W wyniku prac kapituły ekspertów i Jury Naukowego dokonano oceny i wybrania najciekawszych prac. Wyłoniono troje laureatów z nagrodami za I, II i III miejsce na kwoty odpowiednio 5 tys. zł., 3 tys. zł i 2 tys. zł oraz 7 instytucjonalnych wyróżnień.

Zgłaszane prace dotyczyły głównie turystyki krajowej, prezentującej walory czy diagnozowanie potencjału szlaków, parków narodowych i atrakcji regionalnych oraz turystyki rowerowej i kulturowej. Przedstawiano analizę zachowań, motywacji i preferencji turystów. Prace spełniały wymagania pod względem doboru źródeł informacji, terminologii, spójnego wnioskowania z zebranych danych wtórnych. Prace z obszaru turystyki przyjazdowej do Polski ujmowały analizę procesu kreowania marki na podstawie studium przypadków. Laureaci nagród trafnie założyli hipotezy, które znalazły odzwierciedlenie w treści logicznego ciągu konstrukcji prac. Wyjątkowość wyłonionych prac magisterskich do nagród opiera się poza wysoką notą punktową, przede wszystkich bardzo kompleksowym i spójnym przekazem studium przypadku. Propozycje rozwiązań dla krajowych i zagranicznych turystów w pełni przekonuje o praktycznej stronie wygranych prac. Ich wyniki mogą zostać użyte do komercjalizacji produktów turystycznych czy dalszego zgłębienia zagadnień naukowych.

Laureaci:

  • I miejsce - Aleksandra Werner za pracę "Turystyka osób z niepełnosprawnościami w kontekście udogodnień dla Miasta Szczecin na Wybranych Przykładach" (Uniwersytet Szczeciński, promotor: prof. dr hab. Grażyna Rosa)
  • II miejsce - Natalia Czupryńska za pracę "Projekt szlaku filmowego z Wiedźminem po Południowej Polsce jako potencjalny produkt turystyczny" (SGGW, promotor: dr inż. Anna Sieczko
  • III miejsce - Kamila Gromadzka za pracę "Analiza atrakcyjności turystycznej i ocena zaplecza hotelarsko-turystycznego Zamościa i okolic" (Akademii Nauk Stosowanych Wincentego Pola w Lublinie, promotor: prof. dr hab. Marian Panasiewicz)

Wyróżnieni:

  • Natalia Krupka (UAM w Poznaniu) – dyplom MSIT
  • Tomasz Święcicki (SGTiH Vistula) – dyplom POT
  • Weronika Czuchaj (UMCS w Lublinie) – dyplom POT
  • Patrycja Zacharewicz (PK w Koszalinie) – MSIT
  • Martyna Biernacka  (UJ) –  MSIT
  • Magdalena Krysicka (AWF Wrocław) – dyplom Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego
  • Anna Mazurek (Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie) – dyplom Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego

W skład Jury Naukowego i Ekspertów Kapituły Konkursowej weszli:

  • prof. dr hab. zw. Borzyszkowski (WSB w Gdańsku)
  • dr Dominik Borek (DT MSiT)
  • dr Wojciech Fedyk  (AWF we Wrocławiu)
  • dr hab. Jacek Olszewski-Strzyżowski  (AWFiS w Gdańsku)
  • dr hab. Katarzyna Podhorodecka (UW)
  • dr Bartłomiej Walas  (WSTiE)
  • dr Elżbieta Wąsowicz-Zaborek  (SGH)
  • Michał Lipiński (Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego)
  • Magdalena Krucz (POT) – Przewodnicząca Kapituły Ekspertów Konkursu
  • Liliana Topolnicka-Waszczuk (POT)
Do góry