Opis projektu
Zgodnie z osią priorytetową 6 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka projekt systemowy Polskiej Organizacji Turystycznej ma prowadzić do zwiększenia atrakcyjności turystycznej Polski poprzez wskazanie działań promocyjnych, których celem jest poprawa wizerunku oraz rozwój usług turystycznych.
Koncepcja projektu wynika z założeń o Strategii Marketingowej Polski w sektorze turystyki 2008-2015 oraz ze Strategii Rozwoju Turystyki 2008-2015 i przewiduje realizację kampanii promocyjnych (komponent A), powstanie zintegrowanego systemu informacji turystycznej (komponent B) oraz wsparcie dla tworzenia innowacyjnych typów produktów i usług turystycznych (komponent C).
Projekt zakłada przeprowadzenie multimedialnych kampanii promocyjnych w Polsce i zagranicą. Dzięki funduszom unijnym będzie możliwa realizacja wieloetapowych, zakrojonych na szeroką skalę działań marketingowych i wykorzystanie nowoczesnych narzędzi promocyjnych zaproponowanych przez profesjonalne firmy zajmujące się brandingiem i reklamą.
Polska Organizacja Turystyczna zamierza zrealizować kampanię, która ma przekonać Polaków do spędzania wakacji w kraju. Ukierunkowane działania promocyjne na turystykę krajową mają prowadzić do wydłużenia sezonu, oraz wzrostu aktywności turystycznej Polaków na rzecz krótkich pobytów wakacyjnych oraz wyjazdów weekendowych. Adresatami kampanii będzie młodzież szkolna i rodziny z dziećmi.
Przedmiotem kampanii promocyjnych na rynkach zagranicznych będzie wizerunek Polski jako kraju z różnorodnymi możliwościami spędzania wolnego czasu, wysoką jakością usług turystycznych i konkurencyjnych cenach. Podejmowane działania mają wspierać kreację marki POLSKA poprzez wykorzystanie produktów turystycznych generujących w ruchu turystycznym największą wartość dodaną. Dlatego kampanie będą przygotowywane w oparciu o bogate dziedzictwo kulturowe miast polskich i szereg ważnych wydarzeń medialnych takich jak na przykład Rok Chopinowski (2010), Polska Prezydencja w Unii Europejskiej (2011) czy Euro 2012.
Projekt przygotowany przez Polską Organizację Turystyczną w ramach komponentu B ma na celu rozwiązanie problemu rozproszenia pozyskiwania danych turystycznych takich jak informacje o atrakcjach turystycznych, obiektach czy noclegach. Efektem końcowym ma być sprawny i efektywny system informacji turystycznej, który dostarczy nie tylko pełnej wiedzy turystom z Polski i z zagranicy, ale także przyczyni się do podniesienia jakości obsługi ruchu turystycznego.
Polska Organizacja Turystyczna kładzie nacisk na transfer wiedzy na temat trendów i tendencji na światowym rynku turystycznym. Przy komponencie C zakłada się dostarczenie branży turystycznej a także administracji publicznej i samorządowej wiedzę marketingową niezbędną do określania i planowania działań służących realizacji celów tych podmiotów w zakresie turystyki.