en
en
Kontakt

Komponent A

Komponent A: działania promocyjne z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi marketingowych mające na celu promocję turystycznej marki „POLSKA”.

Komponent obejmuje działania promocyjne na rynkach strategicznych (Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Holandia, Belgia, Szwecja, Dania), w tym również na rynku polskim. Przedmiotem kampanii wizerunkowych są miasta polskie i regiony, ich atmosfera i wydarzenia kulturalne (zwłaszcza w ramach produktu „turystyka miejska i kulturowa”), a uzupełnieniem także oferta w zakresie produktu „turystyka biznesowa – konferencyjna i kongresowa (MICE)”.


Na rynku krajowym zakłada się prowadzenie kampanii informacyjno-promocyjnych w celu podniesienie w świadomości Polaków wartości walorów turystycznych własnego kraju. Pozwoli to podróżującym Polakom po całym świecie na lepsze wypełnianie roli ambasadora polskiej turystyki.

Dodatkowym elementem jest stymulacja aktywności turystycznej Polaków na rzecz wypoczynku w kraju. Główne instrumenty to:

  • kampanie ATL i BTL najlepiej rozwiniętych produktów turystycznych Polski, w tym certyfikowanych przez POT;
  • wydawnictwa promocyjne wybranych certyfikowanych produktów turystycznych;
  • rozszerzenie zawartości tematycznej różnorodnych konkursów tematycznych POT nt. atrakcyjności turystycznej Polski, jak: najlepszy produkt turystyczny, najlepsza destynacja turystyczna, pamiątka z polskich regionów, konkurs fotograficzny i inne;
  • prezentacje nagrodzonych, certyfikowanych produktów turystycznych podczas krajowych imprez targowych;
  • strona internetowa o charakterze biznesowym.

Grupą docelową będą: B2C: młodzież szkolna, rodziny z dziećmi, grupy przyjacielskie, „puste gniazda” oraz B2B: właściciele i zarządzający atrakcjami i produktami regionalnymi, lokalnymi o zasięgu krajowym.


Na rynku zagranicznym zakłada się następujące działania :

I) Program telewizyjny „Ambasadorowie Polskiej Turystyki”

Produkcja i emisja programu telewizyjnego mającego na celu wyłonienie grupy ekspertów promocji turystycznej Polski na rynkach zagranicznych. Program ten będzie przygotowywany wspólnie z regionami, miastami i branżą turystyczną i będzie miał charakter programu reality show. Jest elementem dużego przedsięwzięcia promocyjnego jakim jest rejs żaglowca z zawinięciem do portów w krajach: Niemcy, Holandia, Belgia, Francja, Wielka Brytania, Dania, Szwecja.

II) Rejs żaglowca

Rejs żaglowca ma na celu promowanie Polski na zagranicznych rynkach strategicznych w niekonwencjonalny sposób. Załogę stanowić będą żeglarze zawodowi oraz „Ambasadorowie Polskiej Turystyki” wybrani w ramach w/w programu telewizyjnego.

W ramach projektu dla rynku szwedzkiego, duńskiego, belgijskiego i holenderskiego wpłynięcie polskiego żaglowca i związane z nim działania promocyjne stanowić będą tylko jeden etap kampanii, natomiast dla pozostałych rynków ( niemiecki, brytyjski, francuski) jest to jeden z elementów kampanii w ramach projektu.

Zawinięciu do portów będą towarzyszyć duże imprezy 2-3 dniowe o charakterze kulturalno-rozrywkowym nastawione na komunikację oraz imprezy specjalistyczne (prezentacje i warsztaty dla touroperatorów, agencji i przedstawicieli lokalnego biznesu turystycznego). Wydarzenia promocyjne poświęcone będą głównie turystyce miejskiej i kulturowej (w tym miastom Euro 2012) oraz turystyce biznesowej.


III) Kampania Wizerunkowo-Produktowa na rynku brytyjskim

1) Międzynarodowe Targi Turystyczne WTM w Londynie - 2009

2) Kampania wizerunkowo-produktowa w związku z wpłynięciem żaglowca do Londynu - 2010

3) Kompleksowa kampania multimedialna - 2011-2013.


IV) Kampania Wizerunkowo-Produktowa na rynku niemieckim

1) Międzynarodowe Targi Turystyczne ITB w Berlinie – 2010 i 2011(z wykorzystaniem faktu, że Polska będzie w tym roku głównym partnerem targów ITB w Berlinie).

Wydarzenie to będzie zapowiedzią dwuletnich działań promocyjnych na rynku niemieckim. Udział w największych międzynarodowych turystycznych targach w Europie posłuży efektywnej promocji polskich regionów, miast i ofert związanych z m.innymi: obchodami 200 lecia urodzin Fryderyka Chopina i Prezydencji Polski w Unii Europejskiej.

2) Kampania wizerunkowo-produktowa w związku z wpłynięciem żaglowca do portów niemieckich - 2010

3) Kompleksowa kampania multimedialna – 2011-2013.


V) Kampania Wizerunkowo-Produktowa na rynku francuskim

1) Kampania wizerunkowo-produktowa w związku z wpłynięciem żaglowca do portów Francji - 2010

2) Kompleksowa kampania multimedialna – 2011-2013.

Wartość Komponentu A: 102.773.000 zł.

Do góry