BIURO KONFERENCJI I KONGRESÓW – POLSKA
(CONVENTION BUREAU OF POLAND)
Główne tezy
Budowanie wizerunku promocyjnego Polski jako kraju atrakcyjnego dla wszelkich form turystyki biznesowej,
Akces do UE zwiększy ruch biznesowy do Polski, a zatem zwiększy się zapotrzebowanie na informację o bazie konferencyjnej, obiektach hotelowych i organizatorach tego rodzaju turystyki,
Uaktywnienie miejskich convention bureau, branży turystycznej i członków Stowarzyszenia "Konferencje i Kongresy w Polsce" w celu przygotowania informacji, katalogów i produktów turystyki biznesowej.
Cele podejmowanych działań
Wykorzystanie licznych przyjazdów do Polski motywowanych biznesem do integrowania ofert typowo turystycznych z pakietami obejmującymi usługi hotelarskie i wszelkimi usługami wykorzystywanymi przez osoby podróżujące w interesach,
Promocja Polski jako kraju docelowego dla turystyki motywacyjnej (incentive).
Priorytetowe produkty na wszystkich rynkach
Programy incentive w Polsce,
Kongresy w dużych miastach Polski (Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań),
Tworzenie pakietów podróży motywacyjnych nastawionych na pobyty weekendowe, oferujących zakwaterowanie w miejskich hotelach 4 i 5-gwiazdkowych i atrakcje kulturalne miasta ,
Rozwój rezydencjalnych ośrodków konferencyjnych w łatwo dostępnych miejscowościach wypoczynkowych, co przyczyni się do rozwoju turystyki poza sezonem (konferencje w obiektach zabytkowych),
Promocja Programu "Nocnego życia" (pakiety rozrywek, kluby, inne urządzenia czasu atrakcyjnego dla turystów biznesowych).
Priorytetowe narzędzia
podróże studyjne do Polski dla dziennikarzy, touroperatorów incentive, zleceniodawców kongresów i ekspertów organizacji międzynarodowych,
workshopy i seminaria w Polsce i zagranicą,
udział w targach turystyki biznesowej,
własna baza danych o zleceniodawcach imprez,katalog "Meetings & Incentive Planner",
strona internetowa Convention Bureau of Poland w języku angielskim,
wydawnictwa szkoleniowo-metodyczne,
program Ambasadorów Kongresów Polskich,
pozyskiwanie imprez z bazy danych organizacji międzynarodowych.
Współpraca w realizacji zadań
miejskie convention bureau (Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Katowice, Bydgoszcz, Toruń),
Polska Izba Turystyki,
Stowarzyszenie "Konferencje i Kongresy w Polsce",
Forum Turystyki Biznesowej,
ROT-y, LOT-y,
Organizacje międzynarodowe - ICCA, UIA, SITE,
Fundacja Warsaw Destination Alliance,
PLL LOT.
Warunki realizacji zadań (firmowe i organizacyjne)]
Pełne pokrycie finansowe na określone w planie zadania turystyki biznesowej,
rozbudowa i umocnienie struktur organizacyjnych - miejskie convention bureau,
rozwój kontaktów pomiędzy Convention Bureau of Poland a organizacjami międzynarodowymi,
harmonijna współpraca z instytucjami i organizacjami zajmującymi się tematyką turystyki biznesowej.
Zagrożenia dla podejmowanych przedsięwzięć
niewystarczająca liczba i jakość produktów turystyki biznesowej na rynku,
brak współdziałania środowiska naukowego w realizacji programu Ambasadorów Kongresów Polskich,