en
en
Kontakt

Zakres działania CB of Poland

BIURO KONFERENCJI I KONGRESÓW – POLSKA
(CONVENTION BUREAU OF POLAND)

  1. Główne tezy
    • Budowanie wizerunku promocyjnego Polski jako kraju atrakcyjnego dla wszelkich form turystyki biznesowej,
    • Akces do UE zwiększy ruch biznesowy do Polski, a zatem zwiększy się zapotrzebowanie na informację o bazie konferencyjnej, obiektach hotelowych i organizatorach tego rodzaju turystyki,
    • Uaktywnienie miejskich convention bureau, branży turystycznej i członków Stowarzyszenia "Konferencje i Kongresy w Polsce" w celu przygotowania informacji, katalogów i produktów turystyki biznesowej.
  2. Cele podejmowanych działań
    • Wykorzystanie licznych przyjazdów do Polski motywowanych biznesem do integrowania ofert typowo turystycznych z pakietami obejmującymi usługi hotelarskie i wszelkimi usługami wykorzystywanymi przez osoby podróżujące w interesach,
    • Promocja Polski jako kraju docelowego dla turystyki motywacyjnej (incentive).
  3. Priorytetowe produkty na wszystkich rynkach
    • Programy incentive w Polsce,
    • Kongresy w dużych miastach Polski (Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań),
    • Tworzenie pakietów podróży motywacyjnych nastawionych na pobyty weekendowe, oferujących zakwaterowanie w miejskich hotelach 4 i 5-gwiazdkowych i atrakcje kulturalne miasta ,
    • Rozwój rezydencjalnych ośrodków konferencyjnych w łatwo dostępnych miejscowościach wypoczynkowych, co przyczyni się do rozwoju turystyki poza sezonem (konferencje w obiektach zabytkowych),
    • Promocja Programu "Nocnego życia" (pakiety rozrywek, kluby, inne urządzenia czasu atrakcyjnego dla turystów biznesowych).
  4. Priorytetowe narzędzia
    • podróże studyjne do Polski dla dziennikarzy, touroperatorów incentive, zleceniodawców kongresów i ekspertów organizacji międzynarodowych,
    • workshopy i seminaria w Polsce i zagranicą,
    • udział w targach turystyki biznesowej,
    • własna baza danych o zleceniodawcach imprez,katalog "Meetings & Incentive Planner",
    • strona internetowa Convention Bureau of Poland w języku angielskim,
    • wydawnictwa szkoleniowo-metodyczne,
    • program Ambasadorów Kongresów Polskich,
    • pozyskiwanie imprez z bazy danych organizacji międzynarodowych.
  5. Współpraca w realizacji zadań
    • miejskie convention bureau (Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Katowice, Bydgoszcz, Toruń),
    • Polska Izba Turystyki,
    • Stowarzyszenie "Konferencje i Kongresy w Polsce",
    • Forum Turystyki Biznesowej,
    • ROT-y, LOT-y,
    • Organizacje międzynarodowe - ICCA, UIA, SITE,
    • Fundacja Warsaw Destination Alliance,
    • PLL LOT.
  6. Warunki realizacji zadań (firmowe i organizacyjne)]
    • Pełne pokrycie finansowe na określone w planie zadania turystyki biznesowej,
    • rozbudowa i umocnienie struktur organizacyjnych - miejskie convention bureau,
    • rozwój kontaktów pomiędzy Convention Bureau of Poland a organizacjami międzynarodowymi,
    • harmonijna współpraca z instytucjami i organizacjami zajmującymi się tematyką turystyki biznesowej.
  7. Zagrożenia dla podejmowanych przedsięwzięć
    • niewystarczająca liczba i jakość produktów turystyki biznesowej na rynku,
    • brak współdziałania środowiska naukowego w realizacji programu Ambasadorów Kongresów Polskich,
    • brak środków finansowych na realizację programu.
Do góry