Działalność Convention Bureau of Poland
CONVENTION BUREAU OF POLAND
1. Misje
o Rozwijanie wizerunku promocyjnego Polski jako kraju atrakcyjnego dla organizacji wszelkich form turystyki biznesowej (kongresy, wystawy, targi, podróże służbowe i incentive trips),
o Promocja Polski jako kraju docelowego dla turystyki motywacyjnej (incentive).
2. Główne cele podejmowanych działań
o Integrowanie ofert turystyki biznesowej z pakietami obejmującymi usługi hotelarskie i wszelkimi usługami wykorzystywanymi przez osoby podróżujące w interesach
o Prowadzenie stałego lobbingu w zakresie turystyki biznesowej poprzez opracowanie i prezentowanie danych statystycznych, przekazywanie informacji o swoich działaniach odpowiednim władzom, prezentowanie turystyki biznesowej w mediach oraz stała obecność na ważnych wydarzeniach takich jak: targi, wystawy, konferencje, kongresy, prezentacje publiczne
o Zwiększenie informacji o bazie konferencyjnej (hotele, infrastruktura) i organizatorach tego rodzaju turystyki w prasie branżowej oraz przekazywanie tych danych do instytucji zainteresowanych tą tematyką.
o Aktywizacja działań 6 miejskich convention bureaus, branży turystycznej i członków Stowarzyszenia "Konferencje i Kongresy w Polsce" w celu przygotowania informacji, katalogów i produktów turystyki biznesowej.
3. Priorytetowe produkty na wszystkich rynkach
o Programy imprez motywacyjnych (incentive trips) w Polsce,
o Kongresy w dużych miastach Polski (Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Bydgoszcz),
o Tworzenie pakietów podróży motywacyjnych nastawionych na pobyty weekendowe, oferujących zakwaterowanie w miejskich hotelach 4 i 5-gwiazdkowych i atrakcje kulturalne miasta ,
o Rozwój rezydencjalnych ośrodków konferencyjnych w łatwo dostępnych miejscowościach wypoczynkowych, co przyczyni się do rozwoju turystyki poza sezonem (pobyty w luksusowych ośrodkach spa i wellness oraz konferencje/seminaria w obiektach zabytkowych),
4. Priorytetowe narzędzia
o podróże studyjne do Polski dla dziennikarzy, touroperatorów incentive, zleceniodawców kongresów i ekspertów organizacji międzynarodowych,
o udział w międzynarodowych targach przemysłu kongresowego,
o workshopy i seminaria w Polsce i zagranicą,
o baza danych o zleceniodawcach imprez i stale aktualizowana baza danych ICCA
o program Ambasadorów Kongresów Polskich
o katalog "Poland for Meetings and Incentive Travel”, filmy DVD
o strona internetowa Convention Bureau of Poland w języku angielskim,
o wydawnictwa szkoleniowo-metodyczne,
5. Współpraca w realizacji zadań
o miejskie convention bureaus (Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Bydgoszcz),
o Profesjonalni Organizatorzy Kongresów tzw. PCOs
o Stowarzyszenie "Konferencje i Kongresy w Polsce,
o Ambasadorowie Kongresów Polskich
o Organizacje międzynarodowe - ICCA, SITE, MPI
o Fundacja Warsaw Destination Alliance,
o PLL LOT.
o Instytucje rządowe, samorządy, hotele i inne
6. Warunki realizacji zadań
o Pełne pokrycie budżetowe na finansowanie zadań określonych w Planie POT na dany rok,
o umocnienie struktur organizacyjnych - miejskie convention bureaus,
o rozwój kontaktów pomiędzy Convention Bureau of Poland a organizacjami międzynarodowymi,
o harmonijna współpraca z instytucjami i organizacjami zajmującymi się tematyką turystyki biznesowej.
7. Zagrożenia dla podejmowanych przedsięwzięć
o niewystarczająca liczba i jakość produktów i infrastruktury turystyki biznesowej na rynku,
o brak współdziałania środowiska naukowego w realizacji programu Ambasadorów Kongresów Polskich,
o brak środków finansowych na realizację programu.