Złoty Standard - gwarancja jakości dla gości hotelowych
15 listopada br. zostały wręczone certyfikaty Złoty Standard 40 polskim obiektom hotelarskim. To wyróżnienie przyznawane jest przez kapitułę ekspertów tylko najwyżej punktowanym obiektom na podstawie oceny audytowej w ponad 80 szczegółowych parametrach w kluczowych obszarach obsługi gościa. „Ogromna konkurencja na międzynarodowym rynku turystycznym wymusza na branży działania zmierzające do wprowadzania coraz to lepszych i innowacyjnych rozwiązań przy zachowaniu najwyższej jakości obsługi gości" – powiedział Bartłomiej Walas Wiceprezes POT podczas prezentacji marketingowej strategii Polski w sektorze turystyki na lata 2012-2020.
Misją programu certyfikacji "Złoty Standard" jest podnoszenie jakości obsługi gościa w obiektach hotelarskich. Proces certyfikacji obejmuje najważniejsze obszary ich funkcjonowania: proces rejestracji, proces pozostałej obsługi, przygotowanie pokoju, poziom obsługi w restauracji, poziom komunikacji w językach obcych, dostępność i atrakcyjność oferty promocyjnej i dodatkowej. Obiekty, które szczególnie dbają o swoich gości – to te, do których jak pokazują statystyki, najczęściej wracają turyści. Jest to szczególnie istotne, bo jak podkreślił Bartłomiej Walas: „badania pokazują, że to rekomendacja jest dziś dla turysty ważniejsza niż katalogi biur podróży i podpowiedzi mediów a szczególnie, gdy chodzi o wybór nowych kierunków podróży, takich jak Polska".
Hotele nagrodzone godłem "Złoty Standard" włączone są do programu szkoleń i świadczeń mających pomóc w podnoszeniu jakości usług i uzyskaniu wysokich przychodów przy jednoczesnym obniżaniu kosztów. "Wspólne działania w formie klastrów, konsorcjów produktowych i tego typu przedsięwzięciach jest widoczną od wielu lat tendencją na świecie i wydaje się, że nieuniknionym kierunkiem zmian jakie muszą zajść w polskiej branży turystycznej" - powiedział Bartłomiej Walas.
Lista tegorocznych laureatów "Złotego Standardu":