Wizyta delegacji z chińskiej prowincji Anhui
- Sukces współpracy Polski z Chinami na poziomie regionu zależeć będzie od przedsiębiorców i władz samorządowych i do takiej współpracy chcemy namawiać –mówiła Barbara Tutak Dyrektor Departamentu Instrumentów Marketingowych w POT podczas spotkania z delegacją z chińskiej prowincji Anhui.
28 kwietnia w siedzibie Polskiej Organizacji Turystycznej odbyło się już kolejne spotkanie z przedstawicielami chińskich regionów. W ostatnich dwóch latach gościły u nas oficjalne delegacje prowincji między innymi: Hebei, Autonomicznego Regionu Guangxi i Zheijiang.
W opinii Barbary Tutak do efektywnej promocji polskiej turystyki na rynku chińskim potrzebne jest właśnie zaangażowanie i współpraca regionów Polski i Chin. - Takie spotkania potrzebne są aby rozwijać współpracę polsko – chińską dlatego jednym z naszym ważnych zadań jest właśnie nawiązywanie kontaktów – zaznaczyła dyrektor Tutak
Polska Organizacja Turystyczna angażuje się w działania, które umacniają kontakty dwustronne a Chiny z dynamicznie rozwijającą się gospodarką i zwiększającą się strefą wpływów w świecie, to dziś jeden z najważniejszych graczy na arenie międzynarodowej. To nie tylko największy eksporter, ale także potężny rynek zbytu z ponad 1,3 mld ludności.
Barbara Tutak zwrócia uwagę, że znaczenie rynku turystycznego Chin docenia wiele krajów. - Potencjał tego rynku, zwłaszcza wielkość ruchu wyjazdowego i wydatki ponoszone podczas podróży sprawiają, że o turystów z Chin zabiega także Polska. W 2015 roku przyjechało do Polski ponad 60 tys. gości z Chin – powiedziała dyrektor Tutak.