en
en
Kontakt

Wizerunek "rozmyty" ale pozytywny, czyli jak nas widzą ...w Azji.

270x136_14-12-16_x0kid_Azja_00002_M.jpg

Wizerunek Polski choć, jak wynika z badań, bez unikatowych cech to jednak nacechowany pozytywnie komentowała Teresa Buczak Dyrektor Departamenetu Strategii, badania dotyczące wybranych rynków azjatyckich. Przeprowadzone przez firmę AGERON, na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej, badanie konsumenckie zostało wykonane w ramach projektu "Lubię Polskę", obejmującego Indie, Chiny i Japonię. Podczas konferencji "Czy turyści z Azji polubili Polskę" prelegenci: Teresa Buczak Dyrektor Departamentu Strategii (na zdjęciu), Jacek Janowski Wicedyrektor Departamentu Produktu Turystycznego i Współpracy Regionalnej (na zdjęciu w środku) oraz Radosław Pyffel Prezes Centrum Sudiów Polska-Azja (na zdjęciu od prawej), podsumowali kampanię przez pryzmat wyników badania.

14-12-16 POT Azja 00005 Miii

fot. Andrzej Sałkiewicz

Kampania na odległych nieeuropejskich rynkach była trudnym zadaniem, bo wiedza w nich o Polsce jest tak mała, że wręcz stanowi to  barierę w przyjazadach. Monitoring prasy i internetu wykazał, niewielką liczbę komentarzy dziennikarskich o Polsce. Ponadto 50 % respondentów kojarzyło nasz kraj raczej w kontekście polityczno-ekonomicznym niż turystycznym. Mimo jednak braku wystarczającej wiedzy o Polsce na uwagę zasługuje fakt, iż istnieje bardzo duży potencjał do budowania pozytywnego wizerunku. "W odrożnieniu od innych badanych przez nas krajów, wizerunek Polski w Japonii, Indiach i Chinach nie jest obciążony negatywnie. Ta emocjonalne przychylność respondentów jest potencjałem i stanowi dobry punkt wyjścia do dalszych działań" - powiedziała Teresa Buczak.

14-12-16 POT Azja 00006 M

Na zdjęciu: Teresa Buczak - Dyrektor Departamentu Strategii. fot. Andrzej Sałkiewicz

„Przyjazd turystów z Azji jest zjawiskiem stosunkowo nowym i to nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. To nowe zjawisko związane z gwałtownym powiększaniem się chińskiej klasy średniej i jej bogaceniem się, co oznacza iż kilkadziesiąt milionów Chińczyków wyjeżdża rokrocznie poza granicę kraju – podkreślał Radosław Pyffel.

14-12-16 POT Azja 00007 M

Na zdjęciu: Radosław Pyffel - Prezes Centrum Studiów Polska - Azja. fot. Andrzej Sałkiewicz

"Mając na względzie duży potencjał tych rynków zaplanowaliśmy cykl szkoleń dla polskiej branży turystycznej –  powiedział Jacek Janowski. W 2013 i 2014 roku odbył się cykl szkoleń i warsztatów pt. „Jak przygotować się do przyjęcia turystów z rynków: chińskiego, japońskiego i indyjskiego?". Głównym ich celem było przekazanie uczestnikom informacji, które umożliwiają im nawiązanie skutecznej i trwałej współpracy z przedstawicielami Chin, Indii i Japonii. Zdaniem Jacka Janowskiego w lepszym poznaniu i zrozumieniu bardzo pomogła obecność na szkoleniach rodowitych mieszkańców Indii, Japonii i Chin.

14-12-16 POT Azja 00009 M

Na zdjęciu: Jacek Janowski - Wicedyrektor Departamentu Produktu Turystycznego i Współpracy Regionalnej. fot. Andrzej Sałkiewicz

Uczestnicy szkoleń potwierdzali, że mimo iż dokładali wszelkich starań częstowspółpraca nie układała się tak, jak by tego oczekiwali. Goście z Indii czy Chin często zachowywali się w sposób dla nich niezrozumiały, dochodziło do omyłek i nieporozumień. Szkolenia pomogły im zrozumieć, gdzie popełniali błąd i szybko usprawnić komunikację. 

Do pobrania prezentacja: Badania - Lubię Polskę!

 

Do góry