W 2016 roku brytyjska branża stawia na Polskę!
Kolejny rok i kolejne prestiżowe wyróżnienia dla polskiej turystyki. Stowarzyszenie Brytyjskich Biur Podróży (ABTA), wspólnie z Foreign Office, ogłosiło listę 12 krajów, które w 2016 r. zasługują na szczególne zainteresowanie branży i konsumentów. Wśród wyróżnionych destynacji nie mogło zabraknąć Polski. W uzasadnieniu swojej decyzji eksperci ABTA i Foreign Office zauważyli, że w ubiegłym roku Polska znów znalazła się wśród 10 krajów świata najwyżej klasyfikowanych pod względem liczby wyjazdów zagranicznych z Wlk. Brytanii. Na naszym rynku Polska zaliczana jest do ścisłej czołówki najpopularniejszych destynacji już od 2013 r.
Wśród wyróżnionych znalazły się kraje takie jak Francja, Chiny czy Peru. Za podstawę do selekcji posłużyły wynik sondaży prowadzonych przez ABTA zarówno wśród konsumentów, jak i stowarzyszonych biur podróży. Ogłaszając listę wybranych „Destinations to Watch in 2016”, która jest częścią opublikowanego przez ABTA szerszego opracowania na temat nowych trendów w turystyce brytyjskiej, Mark Tanzer, Dyrektor Generalny ABTA, stwierdził, że jej celem jest zainspirowanie branży turystycznej do tworzenia nowych produktów i zwrócenia uwagi odbiorców na nowe możliwości spędzania wakacji. Z badań marketingowych ABTA wynika bowiem, że w 2016 r. niemal jedna czwarta konsumentów brytyjskich zamierza wybrać się w nowe miejsce, do nowego kurortu czy miasta, nawet jeżeli jest ono w kraju, który już kiedyś odwiedzili. Rok wcześniej na to samo pytanie pozytywnie odpowiedziało 10% respondentów. Można to odczytać jako szansę na wypromowanie wielu ciekawych miast i atrakcji turystycznych w Polsce, które mają dogodne połączenia lotnicze z Wlk. Brytanią i równie ciekawą ofertę, jak miejsca tradycyjnie popularne wśród Brytyjczyków (Kraków, Warszawa, Zakopane, czy Gdańsk).
Z myślą o branży turystycznej ABTA przygotowała specjalny plakat reklamujący Polskę wśród innych wybranych destynacji na 2016 r., który jest przeznaczony do ekspozycji w punktach sprzedaży ok. 5-ciu tysięcy agentów biur podróży i tour operatorów będących członkami stowarzyszenia. ABTA jest największą i najważniejszą organizacją branżową w Wlk. Brytanii. Istnieje już od ponad 65 lat, liczy ponad 5 tys. członków, a wartość sprzedaży produktów turystycznych wszystkich agencji stowarzyszonych w ABTA przekracza sumę 32 mld funtów rocznie.
Zagraniczny Ośrodek POT w Londynie jest członkiem korporacyjnym ABTA niemal od chwili powstania w 1995 r. W ostatnim okresie postawiliśmy na bliższą współpracę ze stowarzyszeniem i, jak sądzimy, przynosi ona wymierne efekty dla polskiej turystyki. Ale ABTA nie jest jedyną, powszechnie uznaną marką na rynku turystycznym, który wspiera nas w przekonywaniu Brytyjczyków, że Polska jest warta odwiedzenia w nadchodzącym roku. Nie tak dawno przedstawiciele POT i naszego Ośrodka odbierali nagrodę Lonely Planet „Best in Travel 2016”. 1 stycznia 2016 r. wysokonakładowy dziennik The Guardian, który powadzi niezwykle popularny dział poświęcony podróżom, ogłosił, że wśród gorących destynacji na ten rok będzie Polska i Wrocław jako Europejska Stolica Kultury. 3 dni później popularna londyńska gazeta codzienna Evening Standard (ok. 1,7 mln czytelników dziennie) ogłosiła swoją własną listę rekomendacji na 2016 r., na której również znalazł się Wrocław.
http://abta.com/tips-and-latest/reports-and-trends/travel-trends-2016
http://www.theguardian.com/travel/2016/jan/01/2016-holiday-guide-where-to-go?CMP=share_btn_tw