Tydzień Turystyki Polskiej!
Polska turystyka na EXPO 2015! Prezentację polskiej turystyki zainauguruje Tydzień Turystyki Polskiej w dniach 18-24 maja. Niestandardowe działania promocyjne będą się odbywać zarówno w pawilonie jak i w przestrzeni miejskiej Hasło Tygodnia Turystyki Polskiej podczas EXPO 2015: „Poland. Come and find all colours of life" zapowiada Polskę jako bogaty kulturowo i turystycznie kraj, gdzie każdy może odkryć zaskakujące miejsca, historie, doznania.Partnerami Polskiej Organizacji Turystycznej są polskie regiony i miasta, dla których udział w EXPO jest doskonałą okazją do szerszej promocji swoich produktów turystycznych.
Podczas TYGODNIA TURYSTYKI POLSKIEJ swoją ofertę przedstawią:
Prezentacja Miasta Stołecznego Warszawy z perspektywy Wisły oraz symbolu miasta w postaci osoby – Syrenki Warszawskiej: osoba w przebraniu zachęcać będzie nie tylko do zapoznania się z ofertą kulturalną miasta, ale także podkreślać będzie walory jego położenia, w tym atrakcyjność przyrodniczą ostatniej dzikiej (nieuregulowanej) rzeki Unii Europejskiej – Wisły – poprzez okulary 3D. Dzięki nowoczesnej technice odwiedzający przeniosą się do Warszawy by podziwiać jej walory i atrakcje przyrodnicze.
Prezentacja Krakowa i Małopolski odbywać się będzie z poziomu krakowskiego rynku (zdjęcie), po którym przechadzać się będzie znana postać – symbol miasta – Lajkonik, zachęcając odwiedzających Pawilon Polski do wyjazdu do Krakowa. Natomiast więcej informacji o Małopolsce odwiedzający otrzymają w multimedialnym koralu, w którym będzie można zasiąść i przenieść się, dzięki prezentacji w przestrzeń turystyczną regionu. Ponadto Małopolska czarować będzie gości aktywnym mappingiem podłogowym bezpośrednio związanym z charakterystycznymi elementami regionu; Promowane też będą Światowe Spotkania Młodzieży odbywające się w Krakowie w 2016 r.
Prezentacja Greenvelo realizowana na tle zachodu słońca nad najdłuższą trasą rowerową w Polsce oferować będzie praktyczne informacje nt. atrakcji i walorów turystycznych w podróży korytarzem Wschodniego Szlaku Rowerowego, biegnącego przez 5 regionów Polski Wschodniej.
Prezentacja Lublina i Lubelskiego zachęcać będzie zarówno do odkrywania klimatycznych zaułków Starego Miasta w Lublinie (zdjęcie), jak i do aktywnego czerpania z oferty kulturalnej tego miasta, w którym odbywa się wyjątkowy, międzynarodowy Carnaval Sztukmistrzów. Wtedy oprócz licznych turystów do miasta przybywają osoby, które zadziwiają, fascynują i czarują swoimi mistrzowskimi sztuczkami i umiejętnościami.
Prezentacja Miast i Gmin Morskich realizowana będzie poprzez skarb Morza Bałtyckiego oraz polskiego Wybrzeża, czyli bursztyn. Artystyczna prezentacja wyrobów polskich bursztynników dostępna będzie w „żywy" i bezpośredni sposób dzięki hostessom „ubranym" w artystyczne kreacje z bursztynu.
Prezentacja Województwa Podlaskiego koncentruje się na aktywnym wykorzystaniu potencjału przyrodniczego regionu poprzez ofertę turystyki rowerowej. Wspaniały, jedyny w swoim rodzaju „customowy" rower zabierać będzie odwiedzających Pawilon Polski w podróż po m.in. Podlaskim Szlaku Bocianim. Stad nieprzypadkowo postacią zachęcająco do odwiedzenia prezentacji Województwa Podlaskiego będzie bocian, a właściwie hostessa za niego przebrana.
Prezentacja Wrocławia i Dolnego Śląska to prezentacja szerokiej oferty kulturalnej oraz turystyki kulturowej. Osoby reprezentujące miasto i jego region zachęcać będą do aktywnego uczestnictwa w wydarzeniach Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku, jak i do czerpania z bogactwa szlaków kulturowych regionu jak Szlak Doliny Pałaców i Ogrodów oraz Szlak Cysterski.
Całościową informację nt. atrakcyjności turystycznej Polski dostarczać będą hostessy ubrane w polskie barwy, które zachęcać będą zarówno do obejrzenia filmów o Polsce prezentowanych na dużym ekranie LCD, jak i do poszukiwania atrakcji i walorów Polski poprzez gry i zabawy dostępne w infokiosku oraz na stołach multimedialnych.