Turystyczna debata na Ukrainie
12 kwietnia br. rozpoczął się Odessa Tourism Business Forum 2016. Przez tydzień eksperci turystyczni z różnych krajów rozmawiali, na międzynarodowym forum, w Odessie na temat tendencji w turystyce, inwestycji i przygotowaniom do nadchodzącego sezonu. W corocznej debacie w Odessie wziął udział Włodzimierz Szczurek dyrektor Zagranicznego Ośrodka POT na Ukrainie (na zdjęciu) a także Svitlana Kabysh z NTO z Węgier, Jan Tot z Czech Airlines i Guido Kaufmann, koordynator niemieckiego projektu “Tempus” dla Ukrainy.
Włodzimierz Szczurek przedstawił działania Polskiej Organizacji Turystycznej oraz potencjał polskiej turystyki. Zdaniem dyrektora Szczurka coraz więcej Ukraińców przyjeżdża do Polski indywidualnie, nie szukając pośrednictwa biur podróży. Dlatego szczególnie ważne są takie prezentacje, pozwalające dotrzeć z informacjami o polskich produktach turystycznych bezpośrednio do turystów. - Polska budzi na Ukrainie duże zainteresowanie, postrzegana jest, jako kraj bardzo atrakcyjny, zarówno dla wakacyjnej podróży, jak i nauki, czy biznesu – zaznacza Włodzimierz Szczurek.
Tydzień turystyczny zakończył się kiermaszem w jednym z najpopularniejszych parków w centrum miasta. Stoiska były rozmieszczone w tak zwanym Miejskim Sadzie, tuż obok centralnej ulicy miasta – Deribasowskiej, w ulubionym miejscu na weekendowe spacery. Organizatorzy szacują, że odwiedzających było około 5000.
Polska oferta prezentowana była wspólnie z największą odeską firmą turystyczną sprzedającą polską ofertę, biurem podróży „Bosfor”, co pozwalało od razu na miejscu zorientować się w aktualnej ofercie. Polskie stoisko konkurowało między innymi z Turcją, która ze względu na niewielką odległość jest w Odessie również bardzo popularna. Odwiedzający polskie stoisko chętnie brali udział w konkursach i korzystali z materiałów promujących Małopolskę, Światowe Dni Młodzieży a także turystykę aktywną i szlak Green Velo.