Turysta weekendowy – wielkie wyzwanie dla polskiej turystyki
ARC Rynek i Media przebadał w tym roku preferencje turystyczne Polaków. 6% z nas (osoby dorosłe) to turyści weekendowi. Swoje wyjazdy ponad połowa obywateli planuje z miesięcznym wyprzedzeniem. Wspieramy się przeważnie Internetem. Nie bez znaczenia są dla nas także rekomendacje znajomych.
Zgodnie z danymi GUS turysta weekendowy to osoba w wieku 25-49 lat, posiadająca jedno lub dwoje dzieci na utrzymaniu. Najczęściej turyści weekendowi to osoby z wyższym wykształceniem, mieszkający w miastach. Podróże weekendowe odbywają samochodem, turyści najczęściej jeżdżą do innych miast lub w ciche zakątki poza miastem, zazwyczaj w Polsce. Odległość celu turystycznego na weekend to maksymalnie 3 godziny drogi. Województwa najczęściej wybierane przez turystów weekendowych jako cel podróży to: małopolskie, mazowieckie oraz pomorskie – podają autorzy badania.
Jesteśmy coraz zamożniejsi i coraz bardziej mobilni. Rozwój polskiej kolei i lotnictwa, sprzyjają podróżom po kraju. Turystyka weekendowa jest ściśle powiązana ze stylem życia Polaków i bez wątpienia będzie zyskiwać na popularności z każdym rokiem. Pamiętajmy, że „weekendowa” nie oznacza w tym wypadku wyłącznie weekendu. To dowolnie wybrane w tygodniu dwa – trzy dni. Niemniej weekend jest tutaj najważniejszy, bo daje możliwość urlopu bez brania wolnych dni w pracy. Branża to widzi. Już teraz w województwie pomorskim, powstaje co roku średnio 10 nowych obiektów hotelowych. Booking.com po raz pierwszy zainwestował w Polsce w wielką telewizyjną kampanię reklamową.
Cały artykuł w: Aktualnościach Turystycznych