en
en
Kontakt

Światowe Dni Młodzieży - promocja za granicą

- Nasze zagraniczne ośrodki odnotowują coraz więcej pytań o Światowe Dni Młodzieży – powiedział dr Wojciech Fedyk Prezes POT podczas konferencji „ŚDM – szansa na promocję Polski i polską turystykę”. Spotkanie z udziałem dyrektorów zagranicznych ośrodków POT odbyło się 19 kwietnia w Hotelu Jan III Sobieski w Warszawie.

konf cr

Na zdjęciu od lewej: Paweł Lewandowski dyrektor ZOPOT w Niemczech, dr Wojciech Fedyk prezes POT,

Agata Witosławska dyrektor ZOPOT w Hiszpanii, Włodzimierz Szczurek dyrektor ZOPOT na Ukrainie

Jak zaznaczył Prezes Fedyk, czeka nas wydarzenie wyjątkowe na skalę światową a ŚDM to marka globalna mająca ponadnarodowy i egalitarny charakter. – Dlatego zagraniczne ośrodki POT włączyły do swoich działań także promocję ŚDM – podkreślił. Podsumował zrealizowane już zadania oraz zapowiedział kolejne, zaplanowane zarówno w centrali w Warszawie jak i w zagranicznych ośrodkach. Wśród narzędzi marketingowych wykorzystywanych wymienił study toury, imprezy targowe, wszelkie wydarzenia masowe, w których ośrodki uczestniczą, konferencje prasowe, reklamę w mediach i outdoor oraz social media.

– Dużo działań kierujemy przede wszystkim do młodzieżowych grup katolickich, które przygotowują się do przyjazdu do Polski. Otrzymują od nas nie tylko informacje o samym ŚDM, ale także Krakowie, Małopolsce i flagowych atrakcjach turystycznych Polski – powiedział Paweł Lewandowski, dyrektor Zagranicznego Ośrodka POT (ZOPOT) w Niemczech. Z danych Komitetu Organizacyjnego ŚDM wynika, że do tej pory zarejestrowało się ponad 18 tysięcy pielgrzymów z Niemiec przy wcześniejszym szacunku 25 tysięcy. Zupełnie inaczej sytuacja wygląda na Ukrainie. – Nie spodziewano się dużego zainteresowanie ŚDM na Ukrainie. To przerosło oczekiwania wszystkich – mówił Włodzimierz Szczurek, dyrektor ZOPOT na Ukrainie. Ponad 9 tysięcy zarejestrowanych Ukraińców skłoniło organizatorów do włączenia, po raz pierwszy, języka ukraińskiego do grupy oficjalnych języków ŚDM – dodał dyrektor Szczurek.

Według ostatnich danych z Komitetu Organizacyjnego ŚDM wynika, że zarejestrowało się 584 702 pielgrzymów ze 179 krajów. Ta liczba oczywiście stale rośnie. W 2011 roku do Madrytu przyjechało ponad 1,5 mln pielgrzymów ze 193 krajów. - Na wydarzeniu skorzystała gospodarka tego kraju – mówiła Agata Witosławska, dyrektor ZOPOT w Hiszpanii. - Wpływ ŚDM na gospodarkę Madrytu to 231,5 mln euro a Hiszpanii 354,3 mln euro – dodała.

- Wykorzystujemy już potencjał promocyjny tego wielkiego wydarzenia poprzez promowanie, przez nasze zagraniczne ośrodki, Polski, jako gospodarza ŚDM – zaznaczył dr Wojciech Fedyk. W lipcu i przez kolejne miesiące będą prowadzone intensywne działania w social mediach, które mają zdyskontować ŚDM i zainspirować młodych pielgrzymów do kolejnych odwiedzin Polski - dodał Prezes Fedyk.

Do pobrania: Prezentacja19.04.16

Do góry