Spotkanie z branżą turystyczną
Polska Organizacja Turystyczna jest inicjatorem cyklicznych spotkań z przedstawicielami branży turystycznej. 25 lutego odbyło się takie spotkanie, na którym zostały przedstawione przez POT priorytety, tegorocznych działań. Przedstawieciele branży mieli także okazję zapoznać się z kampaniami prowadzonymi obecnie przez POT na rynkach zagranicznych a w szczególności w Chinach, które ze względu na swoją specyfikę są bardzo trudnym rynkiem.
W związku z tym w ramach kampanii został zaplanowany także, dla polskiej branży turystycznej, cykl warsztatów informacyjno-edukacyjnych. Potrzeba wymiany informacji między POT a branżą jest niezbędna, aby efektem końcowym wszystkich działań byli zadowoleni turyści, chętnie wracający do Polski. - podkreślił Bartłomiej Walas Wiceprezes POT. Bartłomiej Walas przedstawił startegiczne rynki w 2013 roku i najważniejsze do zrealizowania cele. W tym roku rozpocznie się pierwsza kampania w Chinach skierowana do konsumentów, touroperatorów i środowisk opiniotwórczych, zaś w Indiach i Japonii przede wszystkim do touroperatorów.
Do Europy przyjeżdża rocznie 4 mln Chińczyków. To ogromny potencjał, ale jak podkreśla Barbara Tutak Wicedyrektor Departamentu Planowania Marketingowego są to turyści oczekujący oferty turystycznej uwzględniającej ich oczekiwania. "Przy konstruowaniu oferty dla turystów chińskich nie można zaadaptować standardów europejskich tylko trzeba stworzyć nowe" - mówi Barbara Tutak.
Polska jest jednym z krajów odwiedzanych przez turystów z Chin, Japonii czy Indii podróżujących po Europie, dlatego działania promocyjne muszą akcentować najważniejsze cele turystyczne na tych rynkach. W ramach projektu „Lubię Polskę!" realizowanego na kluczowych dla polskiej turystyki przyjazdowej rynkach azjatyckich, zostaną pokazane główne polskie atrakcje turystyczne, na które istnieje największy popyt na tych rynkach, czyli Kraków i Warszawa.