Skuteczna promocja Krakowa w Holandii
6 377 131 to liczba Holendrów do których dotarł z kampanią promocyjną Krakowa Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Amsterdamie w dwóch ostatnich miesiącach 2016 r.
Kampania została zrealizowana we współpracy z Urzędem Miasta Krakowa. Sfinansowały ją Polska Organizacja Turystyczna oraz UMK. - Kampania obejmowała promocję Krakowa poprzez posty i reklamy w popularnych mediach społecznościowych: Facebooku, Twitterze, Instagramie oraz YouTube a także dodatkowo wzmocniliśmy ją poprzez reklamy w wyszukiwarce Google – mówi Andrzej Pawluszek, wicedyrektor ZOPOT w Amsterdamie.
Jak podają organizatorzy sama kampania w social mediach oraz Google dotarła do 4 128 618 Holendrów. - Kampania online daje nam szansę nie tylko precyzyjnego określenia do ilu osób dotarliśmy z naszym przekazem, ale również badać profil indywidualnego odbiorcy – mówi Andrzej Pawluszek, podkreślając również sukces promocji Krakowa na Instagramie. – Zdarzały się zdjęcia Krakowa, które były polubione przez 18 tysięcy osób!
Kampania w Internecie to nie wszystko. 20 billboardów zachęcało do odwiedzenia grodu Kraka w Amsterdamie, Rotterdamie i Utrechcie. Jak podaje Iefke van Belkum z Clear Channel Nederland, kampania outdoor dotarła do przeszło 2 milionów osób. – Najwięcej osób zobaczyło billboardy Krakowa w Amsterdamie – około 800 tysięcy, jednak wyniki w Rotterdamie i Utrechcie były zbliżone – mówi Iefke van Belkum.
- Konsekwentnie promujemy się w Niderlandach i przynosi to efekty – mówi Rafał Perłowski, dyrektor Wydziału Turystyki i Promocji Miasta Krakowa. Wtóruje mu Magdalena Osuch, która z ramienia Urzędu Miasta Krakowa współpracowała przy kampanii. - Od kilku lat obserwujemy systematyczny wzrost odwiedzin z Holandii i gdy jeszcze w 2014 roku nasze miasto odwiedziło 35 tysięcy Holendrów to już w zeszłym roku zbliżaliśmy się do 100 tysięcy – podkreśla Magdalena Osuch.
Elementem kampanii była również wizyta na początku grudnia 50 studentów uczelni turystycznej Inholland z Amsterdamu-Diemen, którzy prowadzili badania ruchu turystycznego w Krakowie. W tym samym okresie stolicę Małopolski odwiedziło prawie 200 agentów turystycznych TUI Nederland. – Promocja Krakowa w Holandii to szereg różnych działań, które się wzajemnie uzupełniają – wizyty studyjne, wizyty dziennikarskie, współpraca branżowa, prezentacje, warsztaty – mówi Dominika Szulc, dyrektor Zagranicznych Ośrodków POT w Amsterdamie i Brukseli i podkreśla, że obecnie ZOPOT Amsterdam przygotowuje się do kolejnej edycji targów Vakantiebeurs w Utrechcie, które odbędą się w połowie stycznia. Trwa również kampania promująca zimę w Polsce. Od 21 grudnia do połowy lutego 2017 r. 21 taksówek z reklamami Polski jeździ po stolicy Holandii.