SALON DES VACANCES 2014
W tym roku odbyła się już 56 edycja międzynarodowych targów turystycznych Salon des Vacances w Brukseli. Od 6 do 10 lutego targi odwiedziło 100.576 osób. Na polskim stoisku narodowym swoją ofertę prezentowały Warmia i Mazury, Zachodniopomorskie, Małopolska, Śląsk z Bielsko-Białą, Świętokrzyskie oraz Świeradów-Zdrój. Stoisko utrzymane było w konwencji, realizowanej przez POT, kampanii bajkowej a wizualizacje pokazywały produkty Wellness & SPA, naturę a także turystykę aktywną, w tym rowerową i wodną. Stoisko polskie było animowane przez Galerię Styl prezentującą wyroby z bursztynu oraz prowadzącą konkurs wiedzy o Polsce i Gdańsku, w którym nagrodami były zestawy biżuterii bursztynowej. W targach uczestniczyło 724 wystawców, w tym liczne biura podróży, touroperatorzy i organizacje turystyczne. W czasie targów nasz ośrodek zorganizował konkurs na Facebooku, w którym wzięło udział 3096 osob. Nagrodą był weekend w Warszawie.
Polska była partnerem targów w kategorii turystyki pieszej i rowerowej. Informacje o Polsce były zamieszczone w całej kampanii prowadzonej przez targi, m.in.:w magazynie targów, który został wydany w nakładzie 500 000, rozdana razem z dziennikami Het Nieuwsblad oraz La derniere Heure.W tekstach informacyjnych na stronie targów, wśród destynacji dla turystyki pieszej i rowerowej, w newsletterach targów (300.000 adresatów), na stronie Wielkiego Konkursu Targów online oraz w magazynie z nagrodą 'Weekend w Warszawie' we współpracy z liniami lotniczymi LOT.
Nowością w tym roku był, przygotowany przez organizatorów targów, podział zwiedzania stoisk na trzy różne trasy tematyczne (golf, nurkowanie, turystyka piesza i rowerowa), które prowadziły zwiedzających z jednego do drugiego stoiska.
Po raz pierwszy na polskim stoisku znajdowały się 2 kioski informacyjne Getyoo. Pierwszy kiosk informacyjny pozwolił zwiedzającym na pobieranie informacji oraz broszur PDF o Polsce za pośrednictwem osobistego badga. Informacje dotyczyły 4 tematów: city break, turystyki aktywnej, przyrody i kultury, spa.
W ciągu 5 dni targów informacje o Polsce, za pośrednictwem 'Getyoo', pobrało: 247 osób.
City break: 210 pobrań (= 85% użytkowników), broszury pobrane w PDF: 118
Przyroda i kultura: 151 pobrań (= 61,1% użytkowników), broszury pobrane w PDF: 54
Turystyka aktywna: 103 pobrań (= 41,7 % użytkowników), broszury pobrane w PDF: 37
Spa: 87 pobrań (= 35,2% użytkowników), broszury pobrane w PDF: 34
Drugi kiosk informacyjny dedykowany był udziałowi w konkursie z bursztynowymi nagrodami. W ciągu 3 dni trwania konkursu udział w nim wzięło 192 uczestników.