en
en
Kontakt

Przemysł spotkań w Polsce - więcej niż 2% PKB?

 270x136_IMG_2037_2.jpg

Na to pytanie odpowiedzieli uczestnicy konferencji prasowej, na której został także podsumowany tegoroczny Meetings Week Poland oraz zaprezentowany raport „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce" - przygotowany przez Polską Organizację Turystyczną. W spotkaniu, które odbyło się 20 marca br. na Stadionie Narodowym wzięli udział: Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Krzysztof Celuch, kierownik Poland Convention Bureau POT, Wojciech Liszka, prezes Meeting Professionals International Club Polska, Krzysztof Michniewicz, prezes zarządu Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel, Anna Nowakowska, członek zarządu Stowarzyszenia Branży Eventowej, Sławomir Wróblewski, wiceprezes Stowarzyszenia „Konferencje i Kongresy w Polsce" Juliusz Kłosowski The Warsaw Voice, Poland Meetings Destination. Moderatorem spotkania był Andrzej Jonas, redaktor naczelny The Warsaw Voice.

IMG 2035 2

Meetings Week Poland", który odbył się już po raz trzeci to najważniejsza impreza, integrująca polską branżę organizatorów konferencji, kongresów, targów, wystaw i innych spotkań o charakterze biznesowym. Przemysł spotkań, co zgodnie podkreślali wszyscy prelegenci, odpowiednio wzmacniany jest w stanie zwiększyć swój udział w PKB - wynoszący dziś 2% - o dodatkowe 1-2%. To także nowe miejsca pracy. Z przygotowanego przez POT raportu „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce" wynika, że ponad 18 tysięcy spotkań i wydarzeń w 2014 roku dało pracę 27 tysiącom osób.

IMG 2044 2

Na zdjęciu: od lewej Rafał Szmytke Prezes POT, Anna Nowakowska, członek zarządu Stowarzyszenia Branży Eventowej,Krzysztof Michniewicz, prezes zarządu Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel

Rafał Szmytke Prezes POT wyraził opinię, że Polska dysponuje już odpowiednią, nowoczesną infrastrukturą hotelową a także, w ostatnim czasie rozbudowaną, siecią dróg. Podkreślił w swojej wypowiedzi znaczenie potencjału, jaki tkwi w ludziach i to, że obecnie wygrywamy dobrymi pomysłami i nowatorskimi inicjatywami. Ostatnie 4 lata w turystyce to wzrost o 20% przyjazdów z zagranicy i o 50 % ruchu krajowego.

W czasie konferencji omówiono najważniejsze zadania jakie stoją przed polską branżą przemysłu spotkań. W szczególności takie zagadnienia, jak współpraca z miastami, organizatorami imprez czy poprawa bezpieczeństwo podczas wydarzeń. Sławomir Wróblewski, Wiceprezes Stowarzyszenia „Konferencje i Kongresy w Polsce" zaznaczył dużą rolę, jaką odgrywa realizowany przez Polską Organizację Turystryczną oraz Stowarzyszenie  "Program Ambasadorów Kongresów Polskich". Jego celem jest pozyskiwanie, przez środowisko naukowców i profesjonalistów z różnych branż, kongresów dla Polski.

Sławomir Wróblewski dodał, że z danych ICCA wynika, że obecnie na świecie maleje liczebność organizowanych spotkań ale zdecydowanie wzrasta ich liczba. Dla Polski, która choć nadrobiła zaległości w obszarze infrastruktury konferencyjno-kongresowej, to dużą szansa, którą zdaniem wszystkich uczestników konferencji, Polska wykorzystuje.

Do góry