en
en
Kontakt

Promocja polskiej turystyki w Ningbo

IMG 2371 3Od 8 do 12 czerwca odbywał się w Ningbo (prowincja Zhejiang we wschodnich Chinach) II Szczyt Gospodarczy Chiny-Europa Środkowa i Wschodnia 16 + 1. Było to jedno z najistotniejszych w 2016 roku wydarzeń dla wszechstronnej promocji Polski w Chinach.

Szczyt w Ningbo obejmował szereg wątków, w tym konferencję ministerialną, forum inwestycyjne, targi artykułów konsumpcyjnych (z Polski udział ok. 40 firm), współpracę regionalną, izb handlowych, edukacyjną, kulturalną oraz obszerny blok promocji turystyki. Polska, jako wiodący kraj „szesnastki”, była obecna w każdym z tych wydarzeń. Przygotowanie części handlowej i inwestycyjnej prowadził WPHI w Szanghaju w ścisłej współpracy z PAIiIZ.

Jednym z istotnych bloków tematycznych Szczytu było „Forum współpracy i wymiany w obszarze turystyki pomiędzy Chinami i krajami Europy Środkowo-Wschodniej” (China-CEEC Tourism Cooperation and Exchange Conference between China and Central Eastern Europe), któremu strona chińska przypisuje wyjątkowo duże znaczenie. Koordynację polskiego wystąpienia na tym forum przejął ZOPOT w Pekinie.

Polska, jako aktywny uczestnik programu współpracy krajów Europy Środkowo-Wschodniej z ChRL, wzięła udział w uroczystej sesji plenarnej forum w roli jednego z państw kluczowych. Prezentacja oferty turystycznej Polski dokonana przez Zagraniczny Ośrodek POT w Pekinie spotkała się z dużym zainteresowaniem przedstawicieli organizatorów podróży i biur turystycznych prowincji Zhejiang oraz przedstawicieli miasta Ningbo i władz prowincji, a także kierownictwa i członków lokalnej organizacji turystycznej.

Głównym elementem Forum były warsztaty B2B. Na wspólnym stanowisku Polski swoje oferty zaprezentowały biura CT Poland z Warszawy (podróże objazdowe i specjalistyczne do Polski), Dragonfly z Poznania (międzynarodowe integracyjne obozy językowe w Polsce dla dzieci i młodzieży z Chin) oraz SeeKraków (oferta zwiedzania Krakowa i Małopolski). Ponadto przedstawiciel pekińskiego biura PLL LOT prowadził promocję bezpośredniego połączenia lotniczego Pekin-Warszawa oraz odbywał spotkania z obecnymi i potencjalnymi klientami chińskimi. Zainteresowanie partnerów chińskich ofertą polską przerosło oczekiwania polskich uczestników. Rozmowy na stanowisku „Bolan” trwały ponad godzinę dłużej niż czas zaplanowany przez organizatora.

Zdaniem Jana Wawrzyniaka, dyrektora ZOPOT W Pekinie, sukces jaki prezentacja polskiej oferty turystycznej odniosła w Ningbo potwierdza ponownie, że Polska staje się dla chińskich organizatorów podróży jednym z głównych celów wyjazdów turystycznych w Europie.

Do góry