Promocja Polski w Paryżu. Spotkanie z francuskimi mediami
15 czerwca w Paryżu dr Wojciech Fedyk, Prezes POT (na zdjęciu od prawej) oraz dr Bartłomiej Walas, Wiceprezes POT (na zdjęciu od lewej) spotkali się z dziennikarzami francuskimi. Najważniejsze, na tym rynku media branżowe reprezentowali na spotkaniu: Myriam Abergel dziennikarka tygodnika krajowego Le Quotidien du Tourisme (11 800 abonentów), Simon Thollo z portalu dwujęzycznego fr/ang. www.hospitality-on.com, Bertrand Figuier wydawca newslettera branżowego www.laquotidienne.fr oraz Michel Foraud redaktor naczelny dwumiesięcznika krajowego Meet and Travel Mag (nakład 6 060 egz.).
Spotkanie przygotował Zagraniczny Ośrodek POT w Paryżu a pretekstem jest organizowana w Paryżu promocja Polski w ramach odbywających się Mistrzostw Europy w piłce nożnej EURO 2016. W czasie rozmowy oprócz tematów związanych z mistrzostwami zostały poruszone także inne wątki. W szczególności dziennikarzy interesowały Światowe Dni Młodzieży w Krakowie i Wrocław 2016 Europejska Stolica Kultury.
Dziennikarze ciekawi byli, w jaki sposób, te ważne imprezy wpływają na wizerunek Polski. Pytania dotyczyły również turystyki przyjazdowej do Polski i miejsca w niej turystów francuskich a także strategii promocyjnej POT. Przedstawiciele POT pytani byli o kierunki tej strategii oraz budżety, jakie przeznaczane są na promocję. Padły też pytania dotyczące turystyki krajowej i była to dobra okazja do przedstawienia projektu pilotażowego « Lepiej w Polsce ». Dziennikarze interesowali się też wpływem sytuacji politycznej w Europie i w świecie na turystykę w Polsce.