Promocja Polski podczas największego festiwalu polsko – irlandzkiego PolskaÉire
Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Londynie jako partner festiwalu, zorganizował przy współpracy z Ambasadą RP w Irlandii, stoiska i punkty informacyjne podczas największego polsko-irlandzkiego festiwalu. na terenie całej Irlandii, o zasięgu ogólnokrajowym. Oficjalnego otwarcia festiwalu PolskaÉire w poniedziałek, 16 maja w Kilkenny dokonał Burmistrz Kilkenny Joe Malone oraz Ambasador RP w Dublinie, Ryszard Sarkowicz.
Polskie materiały informacyjne rozdawane były w punktach informacyjnych podczas najważniejszychwydarzeń festiwalu. Ulotki promujące Polskę, polską kuchnię i rodzimą turystykę można było znaleźć podczas Wystawy Fotograficznej poświęconej zabytkom Malborka w MacDonagh Junction Shopping Centre w Kilkenny (20-22.05), Folk Festival w Ennis (20.05), festynu Taste of Poland Artfest w Dublinie (21.05), czy podczas wspólnego koncertu Kayah i irlandzkiego zespołu Kila, którzy zagrali razem 22 maja w w Dublinie na zakończenie bogatego i intensywnego programu festiwalu.
Festiwal PolskaÉire, wspólny pomysł Ministerstwa Sprawiedliwości i Równości oraz Ambasady RP w Dublinie, współorganizowany przez około 30 różnych partnerów, to polsko-irlandzki projekt Irlandczyków i irlandzkiej Polonii, którego głównym celem jest świętowanie przyjaznych stosunków i wspólnego zamieszkiwania na Szmaragdowej Wyspie! Pomysł na festiwal narodził się w 2014 r., a jego pierwsza edycja odbyła się w marcu 2015 r., która zbiegła się z meczem kwalifikacyjnym do Euro2016 między Irlandią a Polską.
Tegoroczna edycja festiwalu objęła ponad 100 interesujących i ciekawych wydarzeń w Irlandii włączając takie miasta jak: Arklow, Balbriggan, Carlow, Cork, Dublin, Ennis, Galway, Gorey, Kilkenny, Limerick, Waterford czy Wexford. W tym roku do Festiwalu dołączyły także trzy miasta w Polsce: Gdynia i Rzeszów (Ambasada RP w Irlandii gościła mistrzów Polski w rugby Arkę Gdynia oraz przedsiębiorców z branży IT z Podkarpacia) oraz Kielce (Staropolska Szkoła Wyższa w Kielcach zorganizowała konferencję historyczną).
Według wstępnych szacunków, wszystkie wydarzenia w ramach festiwalu odwiedziło ok. 15 000 osób.
Patronat medialny Festiwalowi zapewniły: gazeta The Irish Times, radio i telewizja RTÉ oraz Polskie Radio.