Prezentacja projektu:„E-Turysta – Polski System Informacji Turystycznej"
16 kwietnia br. odbyła się publiczna prezentacja założeń projektu „E-Turysta – Polski System Informacji Turystycznej". Ze strony Polskiej Organizacji Turystycznej prezentacja została poprowadzona przez Panią Wiceprezes - Elżbietę Wąsowicz-Zaborek, Panią Wicedyrektor Departamentu e-Informacji Magdalenę Ragus, Pana Maksymiliana Hałasa – konsultanta firmy NBC Consulting Sp. z o.o., Studium Wykonalności dla projektu.
Prezentację rozpoczęła Pani Elżbieta Wąsowicz-Zaborek Wiceprezes POT przedstawiając agendę genezę i zgodność planowanego projektu z krajowymi dokumentami strategicznymi, główne jego założenia i cele. Został określony zakres czasowy projektu (36 miesięcy) oraz koszty realizacji w rozbiciu na 5 zadań.
Celem głównym projektu „E-Turysta – Polski System Informacji Turystycznej" jest przede wszytskim wzmocnienie cyfrowych fundamentów dla rozwoju informacji turystycznej poprzez podniesienie funkcjonalnej i technologicznej jakości Polskiego Systemu Informacji Turystycznej. Kolejno zadaniem projektu jest stworzenie efektywnych i przyjaznych użytkownikom PSIT e-usług publicznych, których wykorzystanie przyczyni się do znaczącego podniesienia e-dojrzałości PSIT oraz szerokiego wykorzystywania Internetu i technologii mobilnych po popytowej i podażowej stronie rynku turystycznego. "Chodzi przede wszystkim o to, aby te nowoczesne narzędzia, które daje nam dzisiejsza technika, mogły obsłużyć turystę, w sposób jak najpełniejszy - powiedziała Elżbieta Wąsowicz-Zaborek Wiceprezes POT. "Zostało również przeprowadzonych szereg analiz, także źródeł wtórnych, rozmów z użytkownikami systemu, które pozwpliły nam zdiagnozować pewne problemy, na które ma nam ten projekt odpowiedzieć" - dodała Pani Wiceprezes POT.
Następnie Magdalenie Ragus Wicedyrektor Departemntu e-Informacji w POT, szczegółowo omówiła: potrzeby klientów leżące u podłoża realizacji projektu, wskaźniki realizacji projektu, e-usługi realizowane i rozwijane w trakcie projektu oraz procesy, które zostaną usprawnione dzięki nim, grupy odbiorców wszystkich e-usług realizowanych i rozwijanych oraz harmonogram i plan zamówień publicznych.
Do pobrania: