Posiedzenie Rady POT 2015 r.
Drugiego września, na pierwszym po wakacjach posiedzeniu zabrała się Rada Polskiej Organizacji Turystycznej. Członkowie tego ważnego dla narodowej turystyki społecznego organu reprezentującego administrację państwową, instytucje samorządu terytorialnego oraz samorządu przedsiębiorców turystycznych, za temat obrad przyjęli najistotniejsze zagadnienia wynikające z harmonogramu posiedzeń Rady POT na lata 2015-2016. Obrady prowadził przewodniczący Rady POT Jan Korsak. Uczestniczyli w nich między innymi Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Elżbieta Wąsowicz-Zaborek, wiceprezes POT, Maria Napiórkowska, dyrektor Departamentu Turystyki Ministerstwa Sportu i Turystyki. Wśród podejmowanych uchwał znalazły się kwestie zmian w planie finansowym narodowej organizacji na rok 2015 i projektu budżetu, który przeznaczony będzie na realizację zadań statutowych w przyszłym roku. Przedstawiona została również tematyka budowania marki Polska poprzez produkty flagowe. Koncepcja produktowego podejścia do promocji Polski jako atrakcyjnej destynacji turystycznej jest realizowana przez POT poprzez trzy kluczowe inicjatywy: nagradzanie najlepszych produktów turystycznych certyfikatem POT, rozwój konsorcjów produktowych „Zdrowie i Uroda", „Polskie Szlaki Kulinarne" i „Turystyka wiejska" oraz TOP 10, ogólnopolskiego sondażu pozwalającego wyłonić atrakcje – symbole Polski, przez których pryzmat nasz kraj powinien być promowany.