Polskie marki i atrakcje turystyczne na wysokiej pozycji w Izraelu
Warszawa ale także Kraków oraz Zakopane wiodły prym w głównym wydaniu wiadomości Izraelskich na kanale Channel 10 News. W programie został wyemitowany obszerny materiał na temat Polski i motywów dla których warto do nas przyjechać. Jednym z nich to niewątpliwie konkurencyjne ceny i możliwość zrobienia markowych zakupów w centrach handlowych za kwoty dwu lub nawet trzykrotnie mniejsze niż w Izraelu. Zaprezentowane zostały także, mocno kojarzone w Izraelu, sztandarowe polskie marki, takie jak Wedel czy Dr Irena Eris.
Na takie audycje składają się działania prowadzone na rynku izraelskim przez wiele polskich instytucji, w tym POT. Zdaniem placówki PLL LOT program już wywołał duże zainteresowanie przejawiające się m.in. wzrostem zapytań o wyjazdy do Polski. Po jego emisji u Eshet Tours, jednego z największych touroperatorów, wzrosła liczba zapytań o wyjazdy typu city-break do Warszawy - zajmując 3 miejsce pod względem liczby zapytań.
Od kilku lat obserwujemy zmianę zachodzącą wśród turystów z Izraela w zainteresowaniu Polską jako celem podrózy. Podobne trendy obserwują także nasi partnerzy w Izraelu: Ambasada RP w Tel Awiwie, Instytut Polskim i oddział PLL LOT w Tel Awiwie. Polska jest dla Izraelczyków krajem bardzo konkurencyjnym cenowo, aczkolwiek relatywnie słabo znanym w kontekście wachlarza atrakcji turystycznych. Obok tradycyjnych motywów przyjazdów związanych z dziedzictwem żydowskim i z tematyką holocaustu coraz większym zainteresowaniem cieszą się obecnie produkty z obszaru turystyki aktywnej, oferty spa & wellness, a także pobyty city break. Dlatego POT podejmuje, rozpoczęte kilka lat temu dziiałania na rynku izraelskim.
Od trzech lat POT jest obecna ze stoiskiem promocyjnym na targach IMTM w Tel Awiwie. Prezentacja na IMTM jest wynikiem współpracy pomiędzy POT, Ambasadą RP w Tel Awiwie, Instytutem Polskim i oddziałem PLL LOT w Tel Awiwie. W tym roku na polskim stoisku z ofertą obecni byli przedstawiciele Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Warmińsko-Mazurskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Warsawtour a także PLL LOT oraz Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Tel Awiwie. Na targach zaprezentowali się także partnerzy LROT: Watra Travel oraz Zamek Biskupi w Janowie Podlaskim, partnerzy W-MROT: Grupa hotelowa Anders, Hotel Mikołajki, a także warszawski topuroperator Polish Travel Center.
Kontynuacją wystąpienia na targach będzie organizacja polsko-izraelskiego warsztatu turystycznego. Wydarzenie to, wzorem roku ubiegłego, odbędzie się w maju br. w Tel Awiwie. Liczymy na większą obecność regionów na tegorocznych warsztatach. Mamy nadzieję, że dołączą do nas przedstawiciele warmińsko-mazurskiej, lubelskiej, pomorskiej i mazowieckiej branży turystycznej. Działania B2B są wspierane współpracą z mediami. POT regularnie organizuje podróże studyjne dla dziennikarzy, współpracujemy także z blogosferą (blogerzy byli gośćmi POT m.in. na Festiwalu Kultury Żydowskiej w Krakowie, Festiwalu Heineken Opener w Gdyni). W tym roku szykujemy także wizytę studyjną dla redaktor naczelnej magazynu National Geographic Traveler, wersja hebrajska.
http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1182561&sid=126
http://10tv.nana10.co.il/Category/?CategoryID=600340&sid=169&pid=58
od 39:55 s.
http://10tv.nana10.co.il/Category/?CategoryID=600340&sid=169&pid=58
od – 40s.