Polska zachwyca nie tylko turystów ale także gwiazdy Bollywood!
23 kwietnia br. na konferencji o produkcji Bollywood w Warszawie pojawiły się gwiazdy kina indyjskiego Salman Khan, Jacqueline Fernandez i Randeep Hooda. Bohaterowie filmu "Kick" opowiadali o swoich wrażeniach z pobytu w Polsce a Randeep Hooda zapowiedział, że chętnie wróci do naszego kraju jako turysta. Pozyskiwanie dużych produkcji filmowych dla Polski jest jednym z elementów realizowanej przez Polską Organizację Turystyczną kampanii na rynku indyjskim. Pani Ambasador Indii Monika Kapil Motha podziękowała partnerom projektu filmowego i zaznaczyła, że o lokalizacji akcji filmu w Warszawie zadecydowała nie tylko atrakcyjność miasta, ale także profesjonalizm i niezwykła przychylność i życzliwość jaka towarzyszyła rozmowom indyjskich producentów z polskimi partnerami.
Kinematografia indyjska od dawna jest już wykorzystywana przez narodowe organizacje turystyczne w promocji turystyki. Po premierze i kampanii promującej Hiszpanię w Indiach Turespana odnotowała wzrost ruchu turystycznego z Indii o 30%,Film obejrzało 12,8 mln widzów w Indiach i blisko 1 mln na świecie!
Na zdjęciu: Ambasador Indii Smt. Monika Kapil Mphta/fot. Maciej Stankiewicz/Film Polska Productions
Film "Kick", ktorego akcja toczy się między innymi w Warszawie obejrzy w Indiach około 100 milionów odbiorców. Dystrybucja będzie też prowadzona na terenie Pakistanu, Indonezji, Tajlandii, Chin, Japonii, Stanów Zjednoczonych, Kanady, Niemiec, Holandii i Wlk. Brytanii. "Trzeba pamiętać, że filmy wyprodukowane w Indiach oglądają miłośnicy na całym świecie. To dla Warszawy nowa możliwość pokazania się i przyciągnięcia turystów, budowania pozytywnej marki miasta" – powiedział Michał Olszewski, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.
Na zdjęciu od lewej: Salman Khan, Jacqueline Fernandez, Randeep Hooda - odtwórcy głównych ról w filmie "Kick"
Niewątpliwie gwarancją sukcesu filmu "Kick" jest gwiazdorka obsada i mający na swoim koncie wiele kasowych produkcji Sajid Nadiadwala - reżyser, producent Nadiadwala Grandsons Entertaianment PVT LTD. Zarówno Polska Organizacja Turystyczna jak i my nie mieliśmy wątpliwości, że to wielka szansa dla Warszawy i okazja, którą należy wykorzystać" - powiedział Krzysztof Sołek Prezes Film Polska Productions.
Na zdjęciu od lewej: Emilia Kubik Lider Projektu "Lubię Polskę" Polska Organizacja Turystyczna, Michał Olszewski Wiceprezydent Warszawy, Rafał Szmytke Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Krzysztof Sołek Prezes Film Polska Productions.
„Kiedy dowiedzieliśmy się, że Sajid Nadiadwala planuje realizację swojego najnowszego megahitu w Europie postanowiliśmy skupić wszelkie nasze działania na przekonaniu go, że Warszawa jest doskonałym miejscem na produkcje na bardzo wysokim, światowym poziomie" - dodał mówi Maciej Żemojcin – Wiceprezes Film Polska Productions.
Na zdjęciu od lewej: Emilia Kubik, Rafał Szmytke, Salman Khan, Jacqueline Fernandez, Randeep Hooda, Sajid Nadiadwala/ fot. Maciej Stankiewicz/Film Polska Productions
Rozmowy z indyjską branżą filmową trwały od prawie 4 lat. Jednak dopiero dzięki projektowi "Lubię Polskę!" te działania zostały zintensyfikowane. "Realizacja filmu KICK w Warszawie, jest ukoronowaniem naszej kampanii promującej Polskę w Indiach. Cieszymy, się ze w filmie, który zapowiada się na największą produkcję Bollywood 2014 roku, obok topowych aktorów indysjkich Salaman'a Khana', Randeep Hooda i Jacqueline Feranandez swoistą drugoplanową rolę zagra miasto Warszawa. Liczymy, że sukces tego filmu w Indiach przyczyni się do wzrostu zainteresowania Polską i tym samym przełoży się na wzrost liczby turystów z Indii odwiedzających nasz kraj." - powiedziała podczas konferencji Emilia Kubik Lider Projketu "Lubię Polskę" w Polskiej Organizacji Turystycznej.
fot. Maciej Stankiewicz/Film Polska Productions
W 2013 roku Polska Organizacja Turystyczna rozpoczęła na rynku indyjskim dużą kampanię promocyjną „Lubię Polskę!" adresowaną także do indyjskiej branży filmowej. "W tym czasie zaprosiliśmy do Polski przedstawicieli indyjskiej branzy filmowej i agentów lokacji aby pokazać miejsca, które naszym zdaniem śmiało mogą być atrakcyjną scenerią baśniowych produkcji Bollywood" - powiedział Rafał Szmytke Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Na zdjęciu od lewej: Salman Khan, Rafał Szmytke Prezes POT
Podczas konferencji głos zabrała także Katarzyna Sobierajska Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, która podkreśliła, że Indie to po Chinach najszybciej rosnący rynek turystyki wyjazdowej. W ramach kampanii odbył się także w br. w Mumbaju filmowy roadshow dla polskiej i indyjskiej branży filmowej. Wsparciem dla tych działań jest opracowany w formie aplikacji na telefony komórkowe (platformy iOS i Android) przewodnik po plenerach w Polsce.W jego treści zostały uwzględnione praktyczne informacje dla zagranicznego producenta filmowego planującego produkcję w Polsce, w tym między innymi: zdjęcia różnorodnych plenerów z opisem i wskazaniem lokalizacji na mapie (lokacje), adresy miejskich biur filmowych (film commission), informacje o zezwoleniach niezbędnych przy realizacji produkcji, wykaz dostępnych w Polsce mechanizmów finansowania produkcji
Na zdjęciu od lewej: Salman Khan, Rafał Szmytke Prezes POT
filmowej, baza firm dostarczających sprzęt i usługi do realizacji filmów oraz informacje praktyczne dotyczące podróży i pobytu w Polsce.
Jacqueline Fernandez/ fot. Maciej Stankiewicz/Film Polska Productions
Pobierz: Informacja prasowa 23.04.2014 r.