en
en
Kontakt

Polska we francuskich regionach

Koniec stycznia i początek lutego to w kalendarzu turystycznym Francji okres organizacji salonów poświęconych podróżom: Les Thermalies w Paryżu (tematyka SPA), SIT w Rennes (Bretania), Tourissima w Lille (Nord Pas-de-Calais), Mahana w Lyonie (Rhône-Alpes), Festivitas w Miluzie (Alzacja), SIT w Nantes (Pays de la Loire), to tylko te najważniejsze. 7 – 9 luty 2014 odbywały się targi turystyczne w Lyonie – Mahana i w Miluzie – Festivitas.

Lyon_Mahana2_3Ze względu na długoletnią już współpracę regionalną między Małopolską i regionem Rhône-Alpes POIT Paryż wraz z Małopolską Organizacją Turystyczną zorganizował stoisko polskie w Lyonie. Aby uatrakcyjnić obecność Małopolski dojechał do Lyonu znany juz wszystkim w Europie Małopolski CAMPER. Obecne na stoisku było również miasto Tarnów i miejscowy touroperator specjalizuijący się w podróżach do Polski : EastPak - Polonia Voyages. Przez trzy dni targów ekipa POIT-u i MOT-u odpowiadała na pytania zwiedzających, udostępniając bogatą tematycznie dokumentację turystyczną o Małopolsce oraz prezentując walory turystyczne regionu na Forum podróży salonu. Codzienne prezentacje cieszyły się dużym zainteresowaniem, które wzrosło jeszcze bardziej w dniu konkursu wiedzy o Polsce i w jej wyniku losowania week-endu w Tarnowie. A najpopularniejszą atrakcją był oczywiście małopolski symbol, czyli drewniane, czerwone korale, które zwiedzający musieli nawlekać sami na rzemyki, co powodowało, ze dużej zostawali na naszym stoisku. Ze strony francuskiej i VIP na stoisku pojawił się Wice-Prezydent miasta Lyon Pan Jean-Michel Daclin i Dyrektor Generalny Rhône-Alpes Tourisme Pan Marc Béchet.

Miluza_Festivitas_6_99Małopolska Organizacja Turystyczna i Biuro Marketingu Turystycznego Miasta Krakowa zapewniły podobne atrakcje również w Alzacji, w czasie Targów Festivitas w Mulhouse. Targi te mają charakter turystyczno-gastronomiczny. Nasza wspólna obecność w Alzacji zaczęła sie juz 6 lutego na zorganizowanej konferencji prasowej z przedstawicielami lokalnych mediów. Obecni byli dziennikarze największych dzienników regionu: DNA Les Dernières Nouvelles d'Alsace, L'Alsace, L'Est Républicain i radia lokalne. Była to dobra okazja, aby zaprezentować dziennikarzom oraz chińskiej delegacji (gość główny salonu). Otwarcie nowego połączenia lotniczego z Krakowem pod koniec 2013 roku przez linie lotnicze EasyJet z lotniska regionalnego Euroairport Bazylea-Miluza było okazją do zorganizowania polskiej reprezentacji na tych targach regionalnych, aby zapewnić promocje Krakowa i Małopolski. Pierwszego dnia targów odbyła się prezentacja na temat Polski, Krakowa i regionu Malopolska dla branży turystycznej regionu Alzacji.

Miluza_Festivitas_3Przez 3 dni salonu, w ramach 30-to minutowych konferencji-prezentacji tematycznych zorganizowane zostały również prezentacje dla szerokiej publiczności na temat atrakcji turystycznych Krakowa, Małopolski, regionu gorlicko-sądeckiego oraz szlaku architektury drewnianej. Prezentacje te odbywaly się przy pełnej sali ; goście wychodzili nie tylko z broszurami turystycznymi, ale również mieli okazję posmakowac specjalności kulinarnych Małopolski ; w kraju serów nasz oscypek wzbudzil duże zainteresowanie i bardzo spodobał się gościom, szczególnie serwowany z odrobiną borówek... Przywiezione produkty spożywcze cieszyły się dużym powodzeniem i przyciągały na nasze stoisko wielu gosci. Tak zresztą jak i fantastyczne czerwone korale Malopolski, które rozeszly sie co do jednego. W ramach promocji Krakowa i nowego połączenia ze stolicą Małopolski współpracowalismy ze stoiskiem lotniska Bazylea/Miluza, ktore nagłaśniało cały hol i co 2 godziny przez mikrofon zapraszaliśmy odwiedzajacych targi do odwiedzenia Krakowa i Małopolski. Na tym stoisku odbył się też konkurs wiedzy geograficznej, w finale którego zwycięzca otrzymał dwa bilety lotnicze do Krakowa.

Frekwencja gości na salonach, po okresie lekkiego kryzysu, ponownie wzrasta. I tak w Lille zanotowano 22 500 odwiedzających (+13% w stosunku do 2013 roku), przy 250 wystawcach, w Lyonie zanotowano 28 029 odwiedzających (wzrost o 13,8% w stosunku do 2013 roku), a w Miluzie 20 000 (wzrost o 30% w stosunku do 2013 roku) przy 270 wystawcach.

Do góry