Pokolenie Y w branży hotelarskiej
Konferencja branży hotelarskiej Hotel Trend Poland & CEE, która rozpoczęła się 28 listopada w Warszawie to wydarzenie, które gromadzi w jednym miejscu właścicieli, zarządy spółek operatorskich, kadrę zarządzającą hotelami, przedstawicieli firm deweloperskich i funduszy inwestycyjnych, oraz czołowych dostawców produktów i usług dla hotelarstwa i turystyki.
Podczas dwóch dni w dyskusjach panelowych, debatach i warsztatach biorą udział czołowi eksperci hotelowi z kraju i zagranicy, najbardziej uznani menedżerowie z wieloletnią, popartą sukcesami praktyką zawodową.
Jeden z paneli, poświęcony rozwojowi branży hotelarskiej w kontekście doboru profesjonalnej kadry rekrutującej się z tzw. pokolenia Y, prowadził Bartłomiej Walas, wiceprezes POT. Na temat jak efektywnie współpracować i wykorzystać mocne strony Millennialsów w rozwoju hotelu debatowali:
- Renata Antos-Rowińska - Ekspert Wiodący w projekcie „Partnerstwo na rzecz kształcenia zawodowego” w Ośrodku Rozwoju Edukacji w Warszawie,
- Witold Ignatowski - Prezes Zarządu, Hotele De Silva,
- Miłosz Stanisławski - Dyrektor Generalny Sound Garden Hotel,
- Dorota Trojanowska - Partner w Zespole Doradztwa Personalnego – TPA Poland,
- Lidia Wiszniewska - Dyrektor Generalny hotelu Radisson Blu w Krakowie,
- Dariusz Pałęcki współtwórca Polish Travel Quo Vadis i systemu rezerwacyjnego odkryjpolske.pl
W czasie debaty wskazywano na trudności wynikające często ze słabego przygotowania do pracy w hotelarstwie absolwentów szkół turystycznych oraz różnice pokoleniowe i wynikające z nich trudności we wzajemnych relacjach. Miłosz Stanisławski, dyrektor Generalny Sound Garden Hotel podkreślał, że pokolenie Y czyli tzw. Millennials charakteryzuje się większą świadomością marki osobistej a od pracodawcy oczekuje nie poleceń ale raczej inspiracji. Zdaniem Doroty Trojanowskiej pokolenie Y, to ludzie, którzy wiedzą czego chcą i mają często idąc do pracy bardzo konkretny plan rozwoju zawodowego.
W podsumowaniu debaty znalazły się wnioski, że pokolenie Y pokazuje brak na polskim rynku firm wiedzących jak skutecznie wzmocnić działania employer branding przy pomocy marek osobistych pracowników. Świadomość potrzeby budowania wiarygodnej i ciekawej marki osobistej oraz późniejsze przełożenie marek osobistych pracowników na markę pracodawcy jest jeszcze w Polsce nową dziedziną.