Podsumowanie projektu "Lubię Polskę"
23 listopada na konferencji prasowej podsumowującej wizerunkowo-produktową kampanię „Lubię Polskę!" z dziennikarzami spotkali się Elżbieta Wąsowicz-Zaborek, wiceprezeska Polskiej Organizacji Turystycznej, Emilia Kubik, liderka projektu „Lubię Polskę!" i Robert Kępiński, doradca prezesa POT ds. współpracy międzynarodowej i pełnomocnik ds. otwarcia ośrodka POT w Chinach.
Kampanią „Lubię Polskę!" objęte zostały trzy kraje. Chiny, Indie i Japonia. Promocja Polski i polskich produktów turystycznych, wzmocnienie działań zachęcających do odwiedzenia kraju nad Wisłą przez mieszkańców tego regionu świata, ma uzasadnienie. Rozwijane kontakty gospodarcze powinny obejmować również ważny jej sektor, jakim jest turystyka. Szczególnie, że azjatyccy klienci należą do nacji licznie podróżujących, zarówno w interesach, jak i w celach turystycznych. Plany objęcia działaniami promocyjnymi krajów Azji wpisane zostały do „Marketingowej strategii Polski w sektorze turystyki" opracowanej w 2008 roku, zaktualizowanej w latach następnych, obejmującej horyzont do roku 2020, jak przypominała prezes Wąsowicz-Zaborek. Kampanie mogły zostać zrealizowane w większej skali dzięki zaangażowaniu funduszy unijnych. Decyzję o przeznaczeniu środków na te cele podjęła Komisja Europejska w ramach kroków przeciwdziałających zjawiskom kryzysu, który dotknął gospodarkę Starego Kontynentu, w tym sektor turystyki. Efektem inwestycji w promowanie europejskich destynacji turystycznych miało być poprawienie wizerunku i przekonanie potencjalnych turystów, iż Europa nie straciła na atrakcyjności turystycznej i może być nadal interesującym celem podróży między innymi dla mieszkańców krajów azjatyckich.
Więcej informacji:http://aktualnosciturystyczne.pl/pot/otwarcie-osrodka-pot-w-pekinie-konczy-kampanie-lubie-polske