Podróże prasowe dla łaknących kultury
Relacja z pobytu osoby, która osobiście poznała warunki a potem je opisała, zamieszczając bogaty materiał zdjęciowy jest poszukiwaną na całym świecie rekomendacją. Magazyny, portale podróżnicze i audycje radiowe i telewizyjne poświęcone turystyce są źródłem informacji, których wartość reklamowa jest nie do przecenienia. Dzięki podróżom prasowym zrealizowanym przez POT w 2015 roku wartość publikowanych/emitowanych artykułów i audycji radiowych i telewizyjnych, liczona według cennika reklam w EURO wyniosła 31 964 474 zł.
W czerwcu i lipcu br. Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Berlinie przygotował cztery podróże studyjne Przeważała tematyka związana z oferta miejską i kulturowa. Kraków i Częstochowę odwiedziło na początku czerwca sześciu dziennikarzy reprezentujących media printowe oraz radio (m.in. tygodnik Katolicki, dziennik Südwestpresse, radio Deutschland) Tematem wizyty były Światowe Dni Młodzieży. Z Niemiec zarejestrowanych jest obecnie ponad 15 tysięcy pielgrzymów.
Kolejnym tematem był Wrocław ESK 2016. Na czerwcowy weekend z kulturą pojechało do Wrocławia dziewięciu dziennikarzy z czołowych niemieckich dzienników: Tagesspiegel, Berliner Kurier, Berliner Zeitung, Märkische Oderzeitung, Passauer Neueste Nachrichten. W programie wizyty było spotkanie z Prezydentem Miasta, pracownikami Biura ESK oraz zwiedzanie miasta.
Z kolei weekend z kultura w Poznaniu spędziło dwóch dziennikarzy zaproszonych przez organizatorów festiwalu Malta w Poznaniu. W lipcu zaś ZOPOT w Niemczech zoorganizował podróż studyjną dla dziennikarzy do Łodzi. Głównym tematem wizyty przygotowanej wspólnie z ROT-em woj. łódzkiego była oferta kulturalna miasta. Dziennikarze zwiedzali zabytki poprzemysłowe oraz uczestniczyli w kilku interesujących spotkaniach np. z organizatorami festiwalu światła „Liggt Move Festival”, Rektorem Akademii Sztuk Pięknych oraz rzecznikiem prasowym projektu „Off Piotrkowska”.