Nowocześnie i z charakterem
Muzeum Historyczne Miasta Gdańska postawiło na nowoczesność i we współpracy ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej wybrało, na drodze konkursu, nowy logotyp i nową koncepcję identyfikacji wizualnej.
Konkurs miał formułę otwartą, gdzie jury wybrało na podstawie nadsyłanych portfolio finalistów konkursu. Decyzją jury, najlepszym okazał się projekt zatytułowany Legacy, autorstwa portugalskiego studia Design Office.
Nowa, spójna idenyfikacja ujednolici wszystkie oddziały Muzeum. - Pragniemy by Muzeum Historyczne Miasta Gdańska było jednym z trzech najlepszych muzeów miejskich w Polsce, rozpoznawalnym muzeum miejskim w rejonie Bałtyku oraz ulubionym muzeum gdańszczan. Określenie na nowo naszego miejsca w przestrzeni kulturowej Miasta pociągnęło za sobą wybór nowej, spójnej identyfikacji wizualnej naszej Instytucji, która odwoływałaby się do Miasta Gdańska, a jednocześnie byłaby nowoczesna i atrakcyjna - powiedział Andrzej Gierszewski z Muzeum Historyczne Miasta Gdańska.
Źródło: Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej